مهمترین تغییرات کنکور; از سهم مراجعات دانشگاهی تا حذف دروس رایج در آزمون

مهمترین تغییرات کنکور;  از سهم مراجعات دانشگاهی تا حذف دروس رایج در آزمون

روز جدید مرکز پایش و ارزشیابی کیفیت آموزش در اطلاعیه ای نوشت: دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و سنجش آنها صرفاً از طریق کنکور انجام می شود. لازم به ذکر است که نه تنها سهم این دروس از نتیجه کل کاهش نمی یابد، بلکه در برخی از گروه های آزمایشی نیز افزایش می یابد.

مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش با اطلاعیه ای مهم ترین تغییرات ارزشیابی و پذیرش متقاضیان آموزش عالی را اعلام کرد.

در این پیام آمده است: دانش آموزان و اولیای گرامی، بر اساس مصوبات 843، 855، 863 شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلسات سی و یکم و سی و دوم شورای سنجش و پذیرش، مهمترین تغییرات سازوکار برای ورود به آموزش عالی در زمینه های پر تقاضا به شرح زیر است:

1- پذیرفته شدگان سالی یکبار بر اساس ترکیب سوابق تحصیلی و نتایج آزمون سراسری انجام خواهند شد. در این فرآیند سهم آموزش آموزشی قطعی است که تاکنون تاثیر مثبتی داشته است.

2- گزارش تحصیلی شامل نتایج آزمون های ورودی که به صورت استاندارد و هماهنگ در کشور برگزار می شود. سهم این نمرات برای پذیرش در سال تحصیلی آینده (1402-1403) 40 درصد است.

عناوین و ضرایب تحصیلی را از پیوست یک (فقط برای ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی 1402-1403) دریافت کنید.

3- آزمون سراسری دو بار در سال برگزار می شود و نتایج آن به مدت دو سال اعتبار دارد (جزئیات این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد).

4- دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و ارزشیابی آنها فقط از طریق امتحانات نهایی خواهد بود. لازم به ذکر است که نه تنها سهم این دروس از نتیجه کل کاهش نمی یابد، بلکه در برخی از گروه های آزمایشی نیز افزایش می یابد.

5- پذیرش در رشته هایی که مانند گذشته پرتقاضا نیستند به روش «فقط سوابق تحصیلی» خواهد بود.

پست های مشابه:

مصوبه «سیاست ها و ضوابط ارزشیابی و پذیرش متقاضیان تحصیلات عالی (پس از پایان دوره متوسطه)» مصوب هشتصد و چهل و سومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی (پیوست ۲)

تنها ماده «الحاق و اصلاح موادی از ضوابط و ضوابط ساماندهی ارزیابی و پذیرش متقاضیان پذیرش در آموزش عالی (پس از گذراندن دوره متوسطه) مصوب 24 تیر 1401 مصوبه 855 و 863. شورای عالی انقلاب فرهنگی (پیوست سه)

دیدگاهتان را بنویسید