ترتیب اهمیت دروس کنکور در ریاضی


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883149

کنکور ریاضی و موضوعات مرتبط از موضوعات مهم کنکور سراسری است. بسیاری از داوطلبان هر ساله در این زیر گروه برای امتحان ظاهر می شوند، اگر می خواهید همه چیز را در مورد امتحان ریاضی بدانید، این مقاله را دنبال کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنکور ریاضی و موضوعات مرتبط از موضوعات مهم کنکور سراسری است. بسیاری از داوطلبان هر ساله در این زیر گروه برای امتحان ظاهر می شوند، اگر می خواهید همه چیز را در مورد امتحان ریاضی بدانید، این مقاله را دنبال کنید.

کنکور سراسری هر ساله در تیرماه برگزار می شود. کارت ورود به جلسه را می توان از ابتدای تیرماه به مدت یک هفته از سایت سازمان سانسه دریافت کرد و داوطلبان می توانند در این مدت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. در این مقاله با بیبهانه همراه باشید تا مهمترین دروس کنکور ریاضی و مشاوره در مورد کتاب های کنکور ریاضی را توضیح دهیم.


images 1657618676 خبر خاکستری


اهمیت درس شیمی در کنکور

درس شیمی کنکور ریاضی آخرین درس دفتر ویژه می باشد. کنکور شیمی نیز برای پایه های 10، 11 و 12 طراحی شده است. با توجه به تغییرات ایجاد شده در کتاب های سامانه جدید، نمی توان با قطعیت در مورد بودجه بندی موضوعات مطرح شده در هر زیرگروه اظهار نظر کرد. ضریب درس شیمی برای زیرگروه اول برابر با 2 و برای زیرگروه دوم و سوم برابر با 3 است پس نحوه خواندن و استفاده از کتاب تست شیمی بسیار مهم است.


اهمیت درس فیزیک در کنکور

فیزیک شامل دوره های فیزیک برای سال های 10، 11 و 12 می باشد. با بیشترین سوالات امتحانی سال دوازدهم فیزیک با 21 تست است. فیزیک سال یازدهم با 13 تست و فیزیک سال دهم با 10 تست 45 سوال فیزیک ویژه را تشکیل می دهند. ضریب فیزیک برای زیر گروه یک و دو برابر با 3 و برای زیر گروه سه برابر با 2 است بنابراین با توجه به فاکتورهای قابل توجه، استفاده از کتاب تست فیزیک با کیفیت خوب برای کنکور ریاضی مهم است. .


اهمیت ریاضیات گسسته در کنکور

کنکور گسسته ریاضی پیشنهاد می شود قبل از رفتن به تست ها، چند کار تشریحی حل کنید. اهمیت این تمرین در تئوری اعداد و احتمالات بیش از سایر بخش هاست. اما در قسمت نمودارسازی بیشتر روی حل تست تمرکز کنید تا به مهارت کافی دست یابید (برای این کار باید از کتاب تست ریاضی گسسته که دارای تست های استاندارد و نکات کلیدی باشد استفاده کنید). در این بخش از روش بصری و ترسیم شکل استفاده کنید.

سوالات متداول در امتحان ریاضی (ریاضی گسسته، جبر، احتمال، آمار و مدل سازی):

  • گرافیک (1 تا 2 سوال)
  • نظریه اعداد (2 تا 3 سوال)
  • ترکیبی (1 تا 2 سوال)
  • احتمال (3 تا 4 سوال)
  • استدلال ریاضی (2 تا 3 سوال)
  • مجموعه ها، ضرب دکارتی و رابطه (2 تا 3 سوال)
  • آمار و مدل سازی از این کتاب هر دو سال یک بار ارائه می شود.


images 1657618744 خبر خاکستری


اهمیت هندسه در کنکور

مطالعه هندسه و روش دستیابی به موفقیت در آن همواره با سوالات و عدم قطعیت های بسیاری در ذهن دانش آموزان همراه بوده است. بهتر است مطالعه این درس را از ابتدای سال تحصیلی و همزمان با تدریس استاد خود شروع کنید و به مطالب آن تسلط کامل داشته باشید و پس از یادگیری یک موضوع به سراغ تست های آن بروید و بدون نگرانی و استرس زمانی به موضوع سوال همه پاسخ دهید.خوب پوشش دهید . هندسه درسی نیست که بخواهید بعد از تعطیلات عید یاد بگیرید، باید از سال اول تحصیلی و در دوره جمع بندی آن را مطالعه کنید، فقط نکات و قضایا را مرور کنید و تست بزنید.

درس هندسه نیز مانند سایر دروس و دروس ریاضی نیاز به تفکر، تجزیه و تحلیل و استدلال دارد، اما این بدان معنا نیست که هندسه به دو برابر هوش یا خلاقیت نیاز دارد، بلکه با تکیه بر محتوای کتاب درسی و نکات مطرح شده توسط استاد شما می تواند به سوالات این درس پاسخ دهد و به نتیجه ای مشابه با سایر دروس هندسه برسد. برای دسترسی به تست های استاندارد هندسه باید به دفترچه هندسه امتحان ریاضی دسترسی داشته باشید. کتبان جام متخصص فروش انواع دفترهای امتحانی و کمک آموزشی است، پس می توانید روی ما حساب کنید.


سوالات متداول امتحان ریاضی (هندسه تحلیلی)

  • موضوع برداری (1 تا 2 سوال)
  • موضوع در هر خط و صفحه (1 تا 2 سوال)
  • موضوع مقاطع مخروطی (2 تا 3 سوال)
  • موضوع ماتریس و تعیین کننده (1 تا 2 سوال)
  • مبحث دستگاه های معادلات خطی هر سال در 1 سوال از این قسمت پرسیده می شود اما ج
  • در سال 95 2 سوال مطرح شد.


سوالات متداول در امتحان ریاضی (هندسه پایه).

  • مبحث استدلال هندسه از کنکور 91 تا 96 حدود 2 تا 3 سوال دارد.
  • اختصاص داده شد، اما در سال 95 تنها یک سال از این بخش برنامه ریزی شد.
  • موضوع منطقه و قضیه فیثاغورث (1 تا 2 سوال)
  • مبحث تشابه که هر سال تستی از این قسمت تهیه می شود.
  • موضوع دایره ای (1 تا 2 سوال)
  • مبحث تبدیل ها که هر ساله طراحی می شود سوالی از این قسمت.
  • موضوع هندسه فضایی (1 سوال)



اهمیت محاسبات در کنکور

بعد از تدریس استاد، بهتر است بروشور را خوب مطالعه کنید. در درس ریاضی حدود 30 درصد وقت دانش آموزان را باید صرف مطالعه و بقیه را صرف تمرین و تست کرد. مطالعه دقیق مطالب به معنای بررسی تعاریف و مفاهیم و اطمینان از اینکه آنها را به خوبی یاد گرفته ایم. در ضمن باید دوباره تمرین ها و تست ها را حل کنیم. یعنی پاسخ های آنها را بپوشانید و بعد از حل آنها راه حل خود را با راه حلی که معلم در کلاس ارائه کرده است مقایسه کنید و دوباره از معلم بپرسید که آیا مشکلی وجود دارد.

سوالات تشریحی قطعا برای دانش آموزان ضعیف و متوسط ​​درس ریاضی مهم است که قبل از ورود به آزمون ها اصلا کم نیستند. البته معمولا معلم این کار را در کلاس خودش انجام می دهد. یعنی بعد از تدریس یک مبحث، یک سری سوالات تشریحی (معمولا ساده) حل می کند تا دانش آموزان با کاربردهای آن درس آشنا شوند، سپس وارد فضای آزمون شده و از کتاب تست حسابداران کنکور استفاده می کند.


کتاب های کنکور ریاضی را از کیتبانه با تخفیف خریداری کنید

برای خرید انواع کتاب های امتحانی و کمک آموزشی با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتاب مراجعه کنید و از بین کتاب های متنوع این فروشگاه، قیمت محصولات مورد نظر خود را بررسی کنید و کتاب امتحان مورد نیاز خود را خریداری کنید.

در کتابنه علاوه بر کتاب های درسی، کتاب های کودک و نوجوان، کتاب بزرگسال، کتاب زبان و کتاب های دانشگاهی در دسترس شماست.

دیدگاهتان را بنویسید