3 شورشی دیگر در ایزچ دستگیر شدند/ تعداد دستگیر شدگان به 6 نفر رسید


ساعت: 20:10
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911812

رئیس قاضی استان خوزستان گفت: تاکنون 6 نفر از معترضان دستگیر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی دهکانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در خصوص اتفاقات شب گذشته در شهرستان ایذه گفت: حوالی ساعت 18 روز 25 آبان ماه عده ای اقدام به ایجاد مزاحمت در چهارراه هلال احمر شهرستان ایذه کردند که در این حادثه به وقوع پیوست. با حضور مردان مسلح در صحنه اغتشاشات و تیراندازی ادامه یافت که در اقدامات تروریستی مسلحانه و کور بیان شد.

وی افزود: در پی این حوادث تعدادی از عابران و ماموران امنیتی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به شهادت 7 نفر و مجروح شدن 10 نفر شد.

دقانی تصریح کرد: اغتشاش گران در ادامه اخلال در نظم، آتش زدن و تخریب اماکن عمومی و برخی نیز حوزه علمیه سیستان، اداره تعزیرات حکومتی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایذه را به آتش کشیدند.

رئیس قاضی استان خوزستان ادامه داد: مصدومان با آمبولانس به بیمارستان های اهواز منتقل شدند و اجساد شهدا برای معاینه، کالبد شکافی و مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی استان منتقل شدند.

دگانی افزود: تاکنون 6 تن از معترضان دستگیر شده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به عمق این حادثه، تحقیقات و پیگیری های قضایی با استفاده از ظرفیت شورای تامین و ماموران نیروی انتظامی در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: شب گذشته دادستان مرکز استان به شهرستان ایذه اعزام و اقدامات لازم جهت رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی و شناسایی و دستگیری کلیه عوامل عملیاتی، پشتیبانی انجام شد. ، دلایل و عاملان حادثه و همچنین ارزیابی میزان خسارات وارده به اماکن عمومی و دولتی، رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه، تعیین موقعیت اجساد شهدا و اتخاذ تدابیر مناسب. برای صلح عمومی در سطح شهر صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: در رابطه با این حادثه پرونده قضایی تشکیل و به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایذه ارسال شد.

دقانی تصریح کرد: دستورات اکیدی به دادستان استان خوزستان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ایذه داده شده است تا با وضعیت مجروحان برخورد فوری، تعیین وضعیت پیکر شهدا و تسریع در شناسایی مقصران اصلی این حادثه انجام شود. از حادثه در ساعات اولیه حادثه.

دیدگاهتان را بنویسید