3 فوتی مشکوک با تزریق آمپول در سیرجان / دو فوتی در یک درمانگاه

3 فوتی مشکوک با تزریق آمپول در سیرجان / دو فوتی در یک درمانگاه

روز جدید: مرگ سه شهروند در سیرجان استان کرمان در روزهای پایانی پس از تزریق آمپول در حالی خبرساز است که مرگ دو نفر در یک کلینیک خصوصی بر اثر تزریق آمپول تایید شده است.

طی روزهای اخیر خبر فوت دو شهروند در سیرجان بر اثر تزریق آمپول سفتریاکسون در یک کلینیک خصوصی به فاصله چند روز منتشر شده است.

قربانیان این درمانگاه مردی جوان حدودا 36 ساله و زنی 55 ساله هستند.

خبرنگار ایرنا در شهرستان سیرجان پس از انتشار این خبر در فضای مجازی با مسئولان مسئول تماس گرفت و دکتر سید محمد رضوی رئیس سازمان نظام پزشکی سیرجان مرگ دو نفر در یک کلینیک خصوصی را تایید کرد.

وی تصریح کرد: این دو بیمار پس از تزریق ویتامین C و سفتریاکسون جان خود را از دست دادند.

رضوی افزود: پس از فوت این دو شهروند یکی از خانواده ها شکایت کرد و شکایت این خانواده با حضور کارشناسان در حال بررسی است.

ممنوعیت تزریق سفتریاکسون

وی گفت: طبق بخشنامه ای به مراکز درمانی از تزریق سفتریاکسون در تمامی مراکز درمانی به جز بیمارستان ها تا اطلاع ثانوی خودداری می شود و این آمپول تنها در صورت نیاز با نظر پزشک به بیمارستان ها تزریق می شود.

سومین علت مرگ؟

اما خبرنگار ایرنا در سیرجان گفت: پنج شنبه گذشته یک شهروند دقایقی پس از تزریق داروی بیهوشی در مطب دندانپزشکی در سوریه برای کاشت دندان جان خود را از دست داد.

در حالی که برخی منابع غیررسمی در فضای مجازی احتمال فوت این شهروند بر اثر تزریق آمپول را مطرح کرده بودند، پزشکان مسئول علت مرگ این مرد 65 ساله را ربطی به آمپول نداشتند، بلکه وی سکته کرده بود.

بر اساس گزارش ها، فرزندان متوفی اجازه بررسی بیشتر به کالبدشکافی را ندادند و پس از قبول نظر پزشکان در مورد علت مرگ، دیروز متوفی را به خاک سپردند.

شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید