3 قهرمانی پرسپولیس به استقلال می رسد؟ کمیسیون انضباطی آمده است

3 قهرمانی پرسپولیس به استقلال می رسد؟  کمیسیون انضباطی آمده است

پرسپولیس علاقه ای به نبرد گل گهر سوریه ندارد چون بازیکن گابنی مقابل این تیم به میدان نرفت اما پرسپولیس سه امتیاز اضافه سپاهان و دو امتیاز اضافی استقلال را در نبرد برای رهبری از دست می دهد البته مرور فوتبال. تاریخ ایران می گوید پرسپولیس پنج بار با تصمیمات کمیسیون انضباطی ضربه خورده است

در شرایطی که کادرفنی باشگاه استقلال در مورد جام های قهرمانی پرسپولیس به دلیل انضباط 3 بر صفر در گذشته صحبت می کند، پرسپولیس با رای کمیته انضباطی پنج قهرمانی مهم را از دست داد.

پرسپولیس 5 عنوان قهرمانی از جمله 3 عنوان قهرمانی باشگاهی در تهران و 2 قهرمانی لیگ را از دست داده است که به شرح زیر است:

در سال 1349 در مرحله نیمه نهایی لیگ ایران، پرسپولیس 3 بر صفر مقابل تاج اعلام شد و قهرمانی را از دست داد و تاج در پایان فصل به مقام قهرمانی رسید.

در سال 1360 در مسابقات باشگاهی تهران – پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر مقابل همای تهران شکست خورد و عنوان قهرمانی را از دست داد و هما در پایان فصل به مقام قهرمانی رسید.

در سال 83 پرسپولیس 5 بر 2 به شاهین باخت، رای انضباطی را از دست داد و در تهران قهرمان شد و استقلال قهرمان شد، در حالی که اگر بازی پرسپولیس مقابل شاهین 3 بر صفر نمی شد، تفاضل گل برای پرسپولیس بهتر بود.

در سال 85 سه بازی تیم پرسپولیس 3 بر صفر به سود حریف بود و بر اساس این سه نتیجه پرسپولیس به نیمه نهایی نرسید و قهرمانی را از دست داد. هما و پتروهیمیک به جای پرسپولیس به فینال رسیدند و استقلال که با شاهین به نیمه نهایی گروه مقابل رسیده بود در نیمه نهایی هما و در فینال شاهین را شکست داد.

پرسپولیس در سال 1373 در نیمه نهایی لیگ چهارم آزادگان در دربی جنجالی بازی او مقابل استقلال با نتیجه 2 بر 2 نصف شد و با رای انضباطی 3 بر صفر بازنده اعلام شد و از راهیابی بازماند. فینال لیگ قدس استقلال به دربی بندرعباس بازگشت و با پرسپولیس به تساوی بدون گل رسید و راهی فینال شد اما در فینال به دلیل جریمه بازیکنانش مغلوب سایپا شد که به دلیل اختلاف بر سر این بازیکن سه ماه و شش ماه مجازات شدند. دربی سایپا دکتر بیژن ذوالفقار نسب قهرمان لیگ شد.

از 5 دوره ذکر شده استقلال 3 بار، همای تهران یک بار و سایپا تهران یک بار در مسابقات مختلف به مقام قهرمانی دست یافتند.

اما دو بار نتایج انضباطی در مسابقات قهرمانی 3 بر صفر به سود پرسپولیس بود. هر دو بار پرسپولیس قهرمان مسابقات شد اما این نتیجه 3 بر صفر تاثیری در قهرمانی پرسپولیس نداشت.

بر این اساس در سال 1377 پرسپولیس به دلیل غیبت فولاد با نتیجه 3 بر صفر برنده اعلام شد اما در پایان فصل با برتری 12 امتیازی مقابل استقلال قهرمان لیگ برتر شد. اما در پایان فصل به دلیل برتری 14 امتیازی نسبت به تیم فوتبال استقلال قهرمان مسابقات فوتبال لیگ کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید