3 گل با 3 امتیاز; ذهن آقای گلی طارمی در قاره کهن / نقطه عطف بهنام اسکوچیچ در راه جام جهانی


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818850

جهانبخش سریعترین گلزن مسابقات انتخابی؛

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به صعود یقه سفیدان فوتبال ایران به رقابت های جام جهانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از فینال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که با صعود تیم های ملی فوتبال ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا همراه بود؛ وی در گزارشی به بررسی روند یوزپلنگ سفید ایرانی پرداخت.

این سایت استرالیایی با استناد به آمار ثبت شده در مسابقات انتخابی قاره ای نوشت: تیم های استرالیا و ایران در 10 بازی اخیر خود 15 بار گلزنی کرده اند و بهترین خط حمله را دارند. گل علیرضا جهانبخش به عراق که در 59 ثانیه به ثمر رسید و راه را برای پیروزی 3 بر صفر ایران هموار کرد، سریع ترین گل مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی لقب گرفت. ایران و کره جنوبی پاک ترین بازی ها را به نام خود ثبت کردند و در 7 بازی خود را بسته نگه داشتند.

این سایت در ادامه گزارش خود آورده است: بازی های این مرحله یک گلزن نداشت و زوج مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش از ایران، سون هیونگمین از کره جنوبی، وو لی از چین، جونیا ایتو از ژاپن و صالح الشهری. از عربستان سعودی، 4 بار ذکر شده است. رقیبی پیدا کردند. البته طارمی در 6 بازی این آمار را به ثبت رساند که 3 گل 3 امتیازی و 2 پاس گل این بازیکن باعث شد تا ستاره منتخب خط حمله ایران در دور منتخب گلزنی شود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره روند صعود ایران نوشت: پس از لحظات پرتنش مرحله دوم مقدماتی، انتصاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نقطه عطفی برای این تیم بود و ایران به عنوان یک قهرمان به جام جهانی رسید. گروه A.» با سه مهاجم سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش 13 امتیاز بیشتر از امارات کسب کردند و شکست مقابل کره جنوبی تنها رکورد آنها را شکست.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان نوشت: ایران با وجود حضور رو به رشد در ادوار مختلف جام جهانی تاکنون نتوانسته به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند و امیدوار است امسال در تاریخ ثبت شود. با توجه به حضور مراکش در دور سوم، بازی خاطره انگیز ایران با این تیم در جام جهانی 2018 روسیه تکرار نخواهد شد. ایران در قطر بر خلاف روسیه از بدشانسی همگروه با اسپانیا و پرتغال در امان خواهد ماند. حضور هر دو تیم در سید یک، یعنی. ایران حداکثر با یکی از آنها همگروه خواهد شد.

گفتنی است تیم های ملی فوتبال استرالیا و امارات به مرحله پلی آف راه یافتند و برنده دیدار دو تیم برای راهیابی به جام جهانی و چهارم شدن به مصاف تیم ملی فوتبال پرو خواهد رفت. دور از مسابقه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید