30000 فروشگاه به سیستم الکترونیکی کالابرگ متصل شدند

به گزارش ایسنا، طرح الکترونیک کالابرگ طرحی است که دولت برای حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت تغذیه مردم اجرا می کند و به گفته کارشناسان، در صورت مدیریت صحیح و پذیرش مردم، بسیاری از تورم موجود را کنترل می کند.

این طرح در هفته های گذشته در چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی اجرا شد و به گفته مسئولان وزارت کار، در برخی استان ها از جمله هرمزگان با استقبال عمومی و در برخی دیگر از استان ها مواجه شد. تمایل به یارانه نقدی بود نه خرید، اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اجرای طرح ای کالابرگ یک تکلیف قانونی است و دولت قصدی برای حذف یارانه نقدی ندارد. که مردم می توانند یارانه e-Kalaberg یا نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را انجام دهند.

وی چندی پیش با استناد به روند استانی طرح ملی از اتصال بیش از 30 هزار فروشگاه به سامانه کاتالوگ الکترونیک خبر داد.

به گفته وی، مردم می توانند تقریبا یک ماه زودتر از زمان واریز یارانه نقدی، در طرح الکترونیک کالابرگ خرید اعتباری انجام دهند.

همانطور که وزیر تعاون، کار و رفاه گفت مردم برای دریافت یارانه نقدی یا لیست کالاهای الکترونیکی در طرح کالاهای الکترونیکی مردد هستند اما امیدواریم با مشوق هایی که در نظر داریم اقبال مردم بیشتر شود.

دولت یک ماه زودتر در طرح الکترونیکی کالابرگ به اعضای جامعه این امکان را داد که کالاهای ضروری را با قیمت ثابت و با اعتبار یارانه ای خریداری کنند. این کالاها 10 قلم کالای اساسی به ارزش 530 هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، شکر، ماکارونی، کره مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ است.

در روزهای گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی در سراسر کشور و با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح فهرست کالاهای الکترونیکی به صورت آزمایشی در چهار کشور خبر داد. وی از آغاز اجرای این طرح در استان های هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان در سراسر کشور خبر داد.

فروشگاه های زنجیره ای رفاه، افق کروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی مغازه های کوچک که مجهز به بارکد خوان بودند هم اکنون به این سامانه متصل شده اند و پذیرای شهروندان از سراسر کشور هستند.

پیش از این حمید فرداد مدیر اجرایی طرح کاتالوگ الکترونیک با اشاره به امکان خرید کالا در طرح کاتالوگ الکترونیکی درباره ادامه این طرح در سال 1402 و تامین اعتبار لازم برای اجرای آن گفت: در حال حاضر پوشش 100 درصدی پروژه است. در حال بررسی است و همه تلاش می کنیم تا فروشگاه ها را فعال کنیم. ادامه این پروژه بستگی به تصمیم سیاسیون دارد، بحث کارشناسی ادامه دارد و انتظار داریم مجلس موفقیت پروژه را ارزیابی کرده و با دولت در میان بگذارد.

نمایندگان مردم در ۲۵ اسفندماه سال جاری به دولت اجازه دادند علاوه بر کمک نقدی و نفقه، فیش الکترونیکی را به خانوارهای واجد شرایط پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، استفاده از کاتالوگ محصولات الکترونیکی کاملاً داوطلبانه و اختیاری است و در صورت عدم تمایل به خرید کاتالوگ محصولات، مردم می توانند مانند گذشته از یارانه نقدی خود استفاده کنند. در این طرح قیمت کالاها بر اساس قیمت شهریور 1400 عرضه می شود و دولت مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره بر اساس سبد کالایی مشخص شده پرداخت می کند. افراد می توانند با اجرای کد دستوری *788*28# و یا از طریق سامانه shoma.sfara.ir از یارانه و افراد تحت پوشش خود مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید