3500 واحد تولیدی با حمایت قوه قضائیه از تعطیلی نجات یافتند/ ارسال 30 اخطار نامه به بانک هایی که با واحدهای دانش بنیان همکاری نکردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; ذبیح الله هدیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز در شورای قضایی استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی از شأن و جایگاه ویژه ای برخوردار است و این اجرای عدالت به عنوان یکی از رسالت های پیامبران است.

هدیان تصریح کرد: تجربه عدالت خواهی موجب ارتقای شأن دستگاه قضایی شده است اما اجرای عدالت کار ساده ای نیست چرا که در صورت عدم رعایت احتیاط می توان از مسیر درست خارج شد.

وی ادامه داد: خودخواهی در راه اجرای قانون و عدالت است و با طمع و قدرت می توان از نفس پیروی کرد و آن که قاضی است و قانون به او قدرت انجام کارها را داده است تحت تأثیر آن نفس قرار می گیرد. و از راه حق و عدالت منحرف شوند.

وی افزود: مشکلات عاطفی می تواند قاضی را از مسیر عدالت منحرف کند، طمع به مال دیگران داشتن همان روحیه روحی است که خداوند متعال می فرماید از آن پیروی نکنید اما اگر هوای نفس را دنبال کنیم منحرف می شویم. از راه راست و به فرموده قرآن کریم عذاب سختی در انتظار ماست زیرا روز حساب را فراموش می کنیم.

هداییان با اشاره به اینکه اجرای عدالت کار سختی است که نیازمند خودباختگی و جهاد بیشتر است، گفت: باید خود را در مقابل عواطف و احساسات، حسادت و حسد وادار کرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان در اجرای عدالت در صورتی موفق است که همیشه خدا را در نظر داشته باشد و در قضاوت جز خدا و قانون را در نظر نگیرد، گفت: باید به دنبال این باشد که عدالت به دست انسان حلال برسد تا کسی را روانه زندان نکند حق نداشتند چون ما باید در آخرت مسئول باشیم، هیچ چیز زیانبارتر از این نیست که یک نفر آخرتش را برای دنیای دیگران خرج کند، باید از خدا کمک بخواهیم وگرنه یک لحظه فراموشی می تواند باعث انحراف از صراط مستقیم شود. .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در دستگاه قضایی مطابق با اجرای عدالت در دوران تحول و تعالی سند تحول تنظیم شد و این سند یکی از جامع ترین اسناد تحولی در کشور، زیرا سندی است که در آن تصمیمات عملیاتی آسیب شناسی و کوتاه مدت میان مدت و بلندمدت در این سند پیش بینی شده است.

هدیان با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت با موفقیت به پایان رسیده است، گفت: برنامه میان مدت نیز در مرحله تکمیل است و از نظر دستیابی به اهداف نیاز به بازنگری دارد.

وی بیان کرد: این سند حکم به موضوعات مختلف در دستگاه قضایی از جمله در راستای ارتقای امنیت، کمک به دادرسی، کاهش اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری را پیش بینی کرده است که مورد تاکید است.

رئیس کل کنترل کشور تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری به این معنا نیست که افرادی که مرتکب جرایم سنگین و آسیب رساندن به امنیت عمومی می شوند از زندان آزاد شوند و متهمان باید سریعا راهی زندان شوند.

هدیان تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی بر اجرای همه جانبه سند تحول تاکید کرد و یکی از موارد مورد تاکید حمایت از تولید به ویژه در استان مرکزی که استانی صنعتی است و اگر قوه قضائیه از بنگاه های اقتصادی حمایت لازم را ندارد، می توان منجر به تعطیلی این واحدها شد.

وی افزود: خوشبختانه در دوره جدید با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 1400 حدود 3500 واحد تولیدی با حمایت دستگاه قضایی از ورشکستگی و تعطیلی نجات یافتند و وارد چرخه تولید شدند.

هدیان گفت: در سازمان بازرسی یکی از محورهای در دستور کار حمایت از تولید به ویژه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: دفتر سرمایه گذاری در سازمان بازرسی مستقر شد و وضعیت واحدهای صنعتی به صورت مستمر رصد می شود و تاکنون بر اساس شعار سال 35 مورد بازرسی انجام شده است. و 30 نامه اخطار به بانک هایی که با واحدهای دانش بنیان همکاری نکرده اند ارسال شده و 187 جلسه با بنگاه های اقتصادی سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: باید در کمترین زمان ممکن به پرونده های سازمان بازرسی رسیدگی شود و گاهی اوقات می بینم که این پرونده ها به تعویق می افتد هر چند در استان مرکزی مشکلی در این زمینه نداریم و باید بررسی شود. شعب ویژه در استان ها برای این امر .

خدایان تصریح کرد: همکاران ما در سازمان بازرسی نیز باید با استفاده از نظرات کارشناسی، پرونده ها را به صورت کامل، مستند و مستدل به شعب بازپرسی تحویل دهند تا نیازی به بررسی بیشتر نباشد و به محض حصول نتیجه حاصل شود. ممکن است.

وی در خصوص اهداف سفر یک روزه خود به استان مرکزی نیز اظهار کرد: در این سفر اجرای شعار سال در استان، اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، حمایت مجموعه های دانش بنیان، حمایت از کالای ایرانی و مسائل اجرایی مرتبط در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید