4قلوهای مامان یزدی همه را غافلگیر کردند/فکر می کردند چه شد! + عکس

4قلوهای مامان یزدی همه را غافلگیر کردند/فکر می کردند چه شد!  + عکس

سومین ست چهار قلو در استان یزد از مادری 28 ساله در بیمارستان شهید صدوقی به دنیا آمدند. اوایل امسال 2 مورد دیگر از چهار قلو در این استان گزارش شده بود.

فوق تخصص نوزادان بیمارستان شهید صدوقی روز یکشنبه گفت: این چهار قلوها سه پسر و یک دختر هستند و نوزادان در هفته 27 بارداری مادرشان به دنیا آمده اند در حالی که مدت این دوره باید 40 هفته باشد.

دکتر «محمود نوری شادکام» وزن نوزادان را بین 900 تا 1000 گرم اعلام کرد و افزود: تمام چهار قلوها مجبور شدند دارو را به ریه تزریق کنند که این کار انجام شد و در حال حاضر از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده و در یک دستگاه غیره اکسیژن دریافت می کنند. راه تهاجمی

وی والدین این نوزادان ساکن یزد را معرفی کرد و یادآور شد: حال عمومی نوزادانی که در بخش ویژه کودکان نگهداری می شوند خوب است و از فردا شیردهی را آغاز می کنند.

دکتر نوری شادکام به 2 نکته دیگر اشاره کرد و گفت: تولد چهار قلو در این استان نشان می دهد که استان یزد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی توانایی زایمان و نگهداری از نوزادان نارس کم وزن را دارد.

به گفته وی، به ازای هر یک میلیون و 500 هزار تولد در جهان و ایران، 2 نفر چهار قلو به دنیا می آورند، یعنی سالیانه تنها باید 2 ولادت چهار قلو در کل کشور ثبت شود، این در حالی است که امسال تنها 3 مورد از آنها به دنیا می آید. این ولادت ها در استان یزد ثبت شده است.

این متخصص نوزادان اضافه کرد: نکته دوم در مورد این نوع زایمان، هزینه سنگین و طاقت فرسا مراقبت از نوزاد است که از توان خانواده خارج است و می تواند یک خانواده مرفه را به شرایط زیر خط بکشاند. باعث فقر شود

وی خواستار حمایت مالی مسئولان و مسئولان استان و خیرین از این دسته از خانواده ها به ویژه در حوزه حمایت از خانواده و جامعه شد.

دیدگاهتان را بنویسید