4 اتفاق مثبت برای تیم ساپینتو قبل از دربی!

کشف امیر ارسلان

طبیعتا بزرگترین امتیاز این پیروزی برای استقلال بازگشت امیرارسلان مطهری به جمع بازیکنان مهم این تیم بود. روزهای عجیب زیادی را پشت سر گذاشت. او در ابتدای فصل در لیست مازاد استقلال قرار گرفت و فاصله چندانی با جدایی از این تیم نداشت. بعدها ریکاردو ساپینتو به دلیل ترافیک وحشتناک خط حمله استقلال مقابل ارسلان بازی نکرد و این بازیکن بارها به خط جدایی رسید. در این دوره حتی حاضر نشدن مطهری از استقلال از سوی جمعی از هواداران به دنبال اهداف مادی تعبیر شد تا زندگی او بیش از پیش سخت شود. این در حالی است که مطهری اخیرا بیشتر مورد توجه ساپینتو قرار گرفته و به طور غیرمنتظره ای به عنوان قهرمان آبی ها در سوپرجام لقب گرفته است. به نوعی می توان گفت او در استقلال دوباره متولد شد و قطعا بعد از جام جهانی نقش پررنگ تری در معادلات فنی این تیم خواهد داشت.

چهارمین کلین شیت متوالی

در مجموع از ابتدای فصل جاری، سبک بازی استقلال تا حدودی تغییر کرده و این تیم که فصل گذشته تدافعی تری به نظر می رسید، تمرکز بیشتری روی تاکتیک های هجومی دارد. حتی خود ریکاردو ساپینتو هم یکی دو بار به این موضوع اشاره کرد. چنین تغییری ناخواسته منجر به افزایش آسیب پذیری آبی ها در فاز دفاع شد. استقلالی ها که در تمام فصل سال گذشته فقط 10 گل دریافت کردند، در 11 هفته 6 گل دریافت کردند. با این حال به نظر می رسد خط دفاعی آبی ها هر چه پیش می رویم بهتر می شود تا این تیم در بازی سوپرجام مقابل نساجی برای چهارمین بازی متوالی دروازه خودی را بسته نگه دارد. آخرین گل استقلال در دقایق ابتدایی بازی مقابل فولاد بود.

افزایش روحیه

با وجود تغییر کادر فنی و سپس مدیریت، استقلال در مسیر قهرمانی قرار دارد و شانس قابل توجهی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دارد. آنها در حالی به تعطیلات لیگ رفتند که با 2 امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفتند. حالا قهرمانی در سوپربول و پر کردن کابینه جام باعث می شود این تیم بعد از جام جهانی با روحیه بهتری وارد مسابقه شود.

محرومیت در دربی وجود ندارد

قبل از سوپرجام، بحث طولانی و عجیبی در مورد اینکه آیا کارت زرد در آن بازی می تواند منجر به محرومیت بازیکنان استقلال از لیگ شود یا خیر، وجود داشت. این بحث به این دلیل مهم بود که استقلال در بازی بعدی باید به مصاف پرسپولیس برود. شاید اگر تیم دیگری حریف آینده آبی ها بود دنبال این ماجرا نمی رفت. درگیری استقلال و سازمان لیگ در نهایت به جایی رسید که تنها در صورت دریافت کارت قرمز بازیکنی حضور خود را در دربی از دست می داد. در نهایت هیچ بازیکنی از سوی استقلال مقابل نساجی اخراج نشد تا کل این ماجرا موضوعیت خود را از دست بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید