4 گزینه جانشینی فتح الله زاده در استقلال

4 گزینه جانشینی فتح الله زاده در استقلال

پس از ناکامی در جذب اسپانسر برای پرداخت پول استراماچونی، علی فتح الله زاده چاره ای جز استعفا و کناره گیری از مدیرعاملی آبی پوشان نداشت. استعفای که هم وزیر ورزش و هم هیات مدیره استقلال از آن بی اطلاع بودند و مدعی شدند هنوز نامه رسمی در این زمینه دریافت نکرده اند.

با وجود تکذیب های اولیه، به نظر نمی رسد علی فتح الله زاده آینده ای در باشگاه استقلال داشته باشد. تنها ساعاتی پس از استعفای او، گزینه های جایگزینی سرمربی قدیمی آبی ها در صفحه شخصی او مطرح شد. البته بسیاری از آنها مورد استقبال هواداران قرار نگرفتند. در زیر به اسامی مطرح شده برای جانشینی فتح الله زاده نگاه می کنیم:

میرشاد مجدی; او چندین ماه به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال فعالیت کرد و در دوران حضورش در مسابقات جهانی تیم ملی یکی از کاندیداهای اصلی ریاست فدراسیون بود. اما در انتخابات عرصه را به مهدی تاج واگذار کرد. میرشاد مجدی حتی در روزهایی که شایعه جدایی مصطفی آجورلو به گوش می رسید یکی از گزینه های مدیرعامل استقلال بود. اما در نهایت این فتح الله زاده بود که بر صندلی مدیرعاملی آبی ها نشست. مجدی با وجود اینکه سابقه بازی با پیراهن استقلال و مدیریت این تیم را در کارنامه خود دارد، اما پیگیری خبرنگار ورزش سه نشان می دهد که هیچ بحثی با وی صورت نگرفته و البته مجدی در این مرحله علاقه ای به حضور در باشگاه استقلال ندارد.

گفت آذری؛ سعید آذری در سال های اخیر همواره یکی از گزینه های مدیرعاملی استقلال بوده است. او که با توجه به عملکرد خوبش در ذوب آهن و ذوب آهن، مورد توجه هواداران قرار گرفته است، در این مدت نتوانسته مسئولیت مدیریت آبی ها را بر عهده بگیرد. آذری که اکنون در آمریکا زندگی می کند یکی از گزینه های مدیریتی استقلال است که البته دوری اش از کشور انتخاب او را سخت کرده است.

احمد مددی; ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما نام احمد مددی نیز به عنوان یکی از گزینه ها مطرح شده است. او دوران پرتلاطمی را در استقلال سپری کرد و کمترین محبوبیت را در بین هواداران و حتی بازیکنان داشت و دارد. البته این نامی است که در فضای مجازی دست به دست می چرخد ​​و شانس حضور او در استقلال هم مانند سعادت مداش کم است.

محمدحسین قریب; او قصد بازگشت به استقلال را ندارد. اما به هر حال نام او در فضای مجازی مطرح می شود. قریب در شرایط فعلی باشگاه نمی خواهد پا جای پای مدیران قبلی بگذارد و رزومه مثبت خود را با بدهی خراب کند.

چرا استقلالی ها سراغ گزینه های جذاب تری نرفتند؟

این اسامی بود که به عنوان گزینه های جایگزینی فتح الله زاده مطرح شد. اما سوال اصلی اینجاست که چرا حداقل یک بار وزارت ورزش و جوانان جایی برای نیروهای تازه نفس نداد؟ شاید وقت آن رسیده است که به فردی خارج از این چرخه تکراری فرصتی برای خودنمایی بدهید. افرادی مانند میتبی جباری که سال ها در این باشگاه بازی می کند و از زیر و بم باشگاه مطلع است، می تواند گزینه ای باشد که مورد حمایت اکثریت هواداران قرار گیرد.

در این لحظه و با توجه به پیچیدگی شرایط، استقلال به مدیری نیاز دارد که بتواند هواداران را برای حل مشکلات و عبور از این شرایط سخت امیدوار کند. آبی ها ممکن است لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده باشند. اما برای جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی و خطر کسر امتیاز، آنها باید بدهی استراماچونی را در اسرع وقت پرداخت کنند تا از فشار روی تیم کاسته شود.

علاوه بر این استقلال با بحران دیگری به نام پادوانی مواجه است و برای جلوگیری از این مشکلات باید هر چه زودتر بدهی های باشگاه پرداخت شود تا هواداران، کادرفنی و بازیکنان خیالشان بابت ادامه لیگ راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید