50 درصد مستمری بگیران زیر 5 میلیون تومان حقوق می گیرند

50 درصد مستمری بگیران زیر 5 میلیون تومان حقوق می گیرند

در نشست شورای حاکمیتی کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با وزیر اقتصاد علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) درباره مشکلات جامعه کارگری بازنشستگان گفت: 50 درصد مستمری بگیران دریافت می کنند. حقوق کمتر از 5 میلیون تومان و در این بخش برنامه ریزی دقیقی برای جبران کمبود و کمک به کارگران و مستمری بگیران انجام شد.

وی بیان کرد: یکی از هویت های کارگران بازنشسته و شاغل بانک رفاه است و به هیچ وجه نمی خواهیم این بانک را از دست بدهیم.

وی افزود: حدود 4 هزار و 500 کارگر بازنشسته و حدود 15 میلیون کارگر در کشور داریم که باید به نحوی این کار را انجام داد تا سهامدار بانک رفاه شویم و این یک مطالبه جدی برای کارگران و بازنشستگان است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی گفت: هر استانی یک مرکز برای مستمری بگیران استانی دارد و طی مراحل قانونی تشکیل شده و در شهرستان ها فعال هستند.

بابایی کارنامی افزود: حق عضویت کانون بازنشستگان بر اساس قانون کار تعیین می شود و سازمان امور مالیاتی بر اساس خدماتی که این مرکز صرفاً به ارائه خدمات می پردازد مالیات گرفته است و خدمات مشمول مالیات نمی باشد و فاقد هرگونه مالیات است. درآمد برای پرداخت مالیات

وی گفت: از شما انتظار داریم در بخشی از بانک اجتماعی و مالیاتی که برای کانون مستمری بگیران در نظر گرفته شده دستیار ما باشید و هوای کارگران را داشته باشید.

بابایی کارنامی همچنین بیان کرد: 50 درصد نیروی کار بازنشسته کشورمان امسال زیر 5 میلیون تومان حقوق می گیرند و اگر 30 روز هم باشد ظلم به قشر کارگر است و باید در این زمینه به کارگران کمک کرد. بخش

بانک رفاه تنها راه نجات بازنشستگان است

در ادامه این جلسه رئیس مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران کشور گفت: بانک رفاه تنها ابزار نجات مستمری بگیران است و باید در این سمت باقی بماند.

محمد اسدی اظهار داشت: بیش از چهار میلیون و 500 هزار مستمری بگیر در کل کشور وجود دارد و کانون های مستمری بگیران را مستمری بگیران تشکیل می دهند و 360 مرکز فعال در سراسر کشور داریم و از هیچ ارگانی بودجه نمی گیریم، نداریم. یک ردیف بودجه و ما کاملا غیر انتفاعی هستیم و مبتنی بر عضویت هستیم.

وی افزود: برخورد مستقیم تامین اجتماعی نمی تواند جوابگوی 50 میلیون بیمه شده باشد و بر این اساس کانون بازنشستگی در تلاش است تا مشکلات مستمری بگیران و کارگران بیمه تکمیلی را حل کند و در این راستا گام بردارد.

رئیس مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران کشور گفت: کل مجموعه بیمه شده ما و تمام اموال ما هتلی در انزلی برای این افراد و افراد تحت پوشش مرکز است نه برای دیگران و مهمانسرای 24 نفری است. واحدهای مشهد.”

اسدی اضافه کرد: کانون بازنشستگی فعالیت اقتصادی ندارد اما اموال بیمه و مجموعه ما را دیده است که برایمان منابع و مالیات داریم و می خواهیم نسبت به مراکزی مانند اتحادیه ها در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما با اصل مالیات مخالفیم و معتقدیم درآمدی نداریم که مالیات بدهیم بلکه فقط حق عضویت افراد دریافت می شود و بر اساس آن خدمات ارائه می شود و نداریم و نداریم. هر کار سودآوری را برای دیگران انجام دهید و عضویت نیز یک حق است. بدون مالیات.

رئیس شورای عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور گفت: سال هاست که نگران دریافت 5 نامه آخر حقوق خود هستیم و تنها جایی که می توانیم پول خود را بگیریم بانک رفاه است و بانک رفاه تنها وسیله پس انداز مستمری بگیران و مستمری بگیران است. نگرانی ما این است که اگر کلید بانک رفاه به دیگری داده شود، با مشکلات حقوق مردم مواجه شویم.

اسدی بیان کرد: اگر قرار است بانک رفاه برای اجرای قانون خصوصی شود، ما مستمری بگیران که 4 میلیون و 500 هزار نفر را تشکیل می دهیم در قالب تعاونی وارد می شویم و 34 یا 35 سهم را خریداری می کنیم که خصوصی سازی می شود و اگر وجود داشته باشد. سود او در دسترس این گروه است.

بر اساس قانون کمک به کار، ما مرکز نهایی بازنشستگان برای حل مسائل هستیم

سید احسن خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) در پایان این جلسه گفت: این مسئولیت بر عهده همکاران ما بود و زمانی که پرونده ای برای شما به عنوان مؤدی تشکیل شد، باید به شما اعلام می شد که مشمول این قوانین هستید. بنابراین شما به تعهدات قانون و امکانات خود عمل می کنید.این نکته را از دست ندهید که اگر از سوی همکاران خود در این زمینه اطلاعی نداشته اید اشتباه از جانب همکاران ما بوده و به طور غیرمنتظره ای از شما مالیات گرفته شده است. دوستان ما باید این مشکل را جبران کنند.

هاندوزی افزود: برای سال های آینده و آینده باید وارد عمل شوید و مسائل حقوقی و مالیاتی را بررسی کنید تا در سال های بعد دچار مشکل نشوید.

وی یادآور شد: در خصوص پرونده 251 هماهنگی هایی با رئیس دانشکده 251 در حال انجام است تا بتوان با سرعت بیشتری روی پرونده کار کرد.

خاندوزی گفت: در صورت تشخیص مالیات حتی در صورت دادن اصل مالیاتی اصل مالیاتی بخشوده نمی شود و اگر معوق یا تاخیری داشته باشید کمک رسان بوده و تلاش می کنیم تا جایی که قانون اجازه می دهد مشکلات را برطرف کنیم. “

دیدگاهتان را بنویسید