این مستمری بگیران 15 میلیون حقوق می گیرند

این مستمری بگیران 15 میلیون حقوق می گیرند

این مستمری بگیر فرهنگی با اشاره به الزامات قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید: بر اساس مواد 125 و 64 این قانون، افزایش حقوق سالانه باید متناسب با نرخ تورم باشد؛ در حالی که این افزایش حقوق سالانه باید متناسب با نرخ تورم باشد. علاوه بر این، حقوق بازنشستگان و کارگران باید متناسب باشد.

این مستمری بگیر ادامه داد: وقتی تورم بالای 50 درصد است و آمارهای رسمی از همه حدود قبلی فراتر رفته، چگونه به فکر افزایش 20 درصدی دستمزد بوده اند؟ قانون این اجازه را نمی دهد!

محمدی به تورم بالای 63 درصدی مواد غذایی در آذر اشاره می کند و می گوید: افزایش 20 درصدی دستمزدها کفاف یک سوم گرانی ها را هم نمی دهد. با این افزایش، کارگران و بازنشستگان بیشتری نسبت به قبل به زیر خط فقر می‌روند.

این مستمری بگیر از نمایندگان مجلس تقاضای تعدیل افزایش دستمزد در لایحه بودجه و رساندن آن حداقل به سطح تورم رسمی را دارد. وی تاکید می کند: البته بسیاری از نمایندگان در روزهای اخیر انتقاد کرده اند که آستانه حقوق 7 میلیون تومانی ناچیز است و باید افزایش یابد. نامه هایی نیز توسط کانون بازنشستگان و فعالان من نوشته شده است. امیدواریم آستانه حقوق و نرخ افزایش با توجه به تورم و خط فقر 15 میلیون تومانی تعدیل شود. هیچ حقوق بگیری نباید کمتر از 15 میلیون تومان حقوق بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید