60000 مربی پرورشی کمبود داریم


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906861

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: 108 هزار معلم در آموزش و پرورش مورد نیاز است که در حال حاضر 48 هزار معلم مشغول به کار هستند و 60 هزار معلم کمبود داریم که امسال 7 هزار معلم بازنشسته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصغر باقرزاده در ششمین دوره آموزشی مدیران مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور گفت: این گروه به بهانه خدمت به قرآن با عظمت و معرفت گرد هم آمدند که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شد. قرآن، نماز و ادعیه وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و میزبانی اداره کل آموزش و پرورش در استان اصفهان می باشد.

وی مدیران دارالقرآن را «خادمان معارف نورانی قرآن کریم» می داند و تاکید می کند: بالاترین خدمت، آموزش است. چه محتوایی بالاتر از محتوای قرآن کریم؟! شما این راه را برای خدمت به نسل جدید انتخاب کرده اید و این بالاترین درجه رحمت خداوند نسبت به شماست.

باکرزاده تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند هرکس به قرآن عمل کند ولی گمان کند چیزی بالاتر از آن هست، گوهر بزرگی را دست کم گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان امروز ما از ما دور هستند و باید راه را تغییر دهیم زیرا ارتباط ما قطع شده است و باید این ارتباط را پیوند و تقویت کنیم و راه های ارتباط با نوجوانان و جوانان را بشناسیم.

معاون پرورشی و فرهنگی معاونت پرورشی گفت: مسائل آموزشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کارهای تربیتی تحقیق کنیم، مخاطب خود را بشناسیم و به آن توجه کنیم و به صحبت های نوجوانان و جوانان گوش فرا دهیم.

باقرزاده به ارتقای نیروی انسانی و تربیت مربیان متخصص به عنوان یکی از مهمترین اولویت های معاونت آموزشی در دوره خود اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع به 108 هزار مربی برای آموزش و پرورش نیاز است که از این تعداد 48 هزار مربی در حال حاضر مشغول به کار هستند. و 60000 مربی پرورشی کمبود داریم، اگرچه 25000 مربی پرورشی که معادل نزدیک به 50 درصد است بیش از 20 سال سابقه کار دارند که 7000 نفر از آنها امسال بازنشسته شده اند.

وی با بیان اینکه میزان اثربخشی 48 هزار نیروی پرورشی فعلی سنجیده نشده است، افزود: مشکل این است که قبلی ها نیروی انسانی تولید نمی کردند و امروز در جمع آوری آنها با مشکل مواجه هستیم. امسال فقط 500 پرسنل پرورش اضافه شد که بسیار کم است.

معاون پرورشی و فرهنگی دانشگاه با اشاره به فعالیت هفته ای یک تا سه ساعت روحانیت برای کمک به معاونت فرهنگیان گفت: این حضور روحانیت عمدتاً به اقامه نماز جماعت اختصاص دارد و تأثیر چندانی در روند ما ندارد. و کمبودهای فعلی را پوشش نمی دهد.

باقرزاده ادامه داد: اگر قرار است بر سر سفره قرآن بنشینید و باید جوانان و عموم مردم را برای این امر آماده کنیم، نباید از موعظه فردی به فرد دیگر غافل شویم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که مدیران مراکز دارالقرآن و سایر مربیان آموزشی به آن اشاره کردند در حال پیگیری است از تمامی فعالان تعلیم و تربیت خواست برای آموزش قرآن کریم و تربیت نوجوانان به نظافت بیرونی و درونی توجه ویژه داشته باشند.

معاون آموزشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: شعار ما در آموزه های قرآنی فقراوا ما تیسرا منا القرآن است یعنی جلسات مستمر قرآن را شروع کنیم و حتی یک قرآن بخوانیم. چند بیت کوتاه با دانش آموزان

باقرزاده بدین ترتیب از مدیران کانون های دارالقرآن الکریم خواست تا از فضا و ظرفیت کانون های دارالقرآن الکریم حداکثر استفاده را کرده و برای والدین نیز برنامه ریزی کنند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم سامانه کامل فعالیت آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با نام «نورینو» افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید