8 بازیکن در 7 وزن را برای جام جهانی ریاض می فرستیم/ کشورهای دیگر می خواهند با دختران ایرانی مبارزه کنند.

ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781413

سرمربی تیم ملی تکواندو کشور گفت: در 2 سال اخیر سطح تکواندو بانوان ارتقا یافته و کشورهای دیگر حاضر به حضور در این مسابقات و مبارزه با دختران ایرانی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرو کامرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان به مسابقات جهانی گفت: این مسابقات در جی 4 از 4 تا 6 هازارد در ریاض عربستان برگزار می شود. او 40 امتیاز دارد. این برای شرکت کنندگان خوب است، زیرا بالاترین سطح ما در کنار المپیک، قهرمانی جهان با 60 امتیاز یا جایزه بزرگ است که 40 امتیاز بود. این اولین مسابقه ای است که 40 امتیاز دریافت می کند. یک رشته سخت، اما یک تجربه بسیار خوب. ما روزانه شرکت کنندگان را بررسی می کنیم و تعداد آنها هر روز افزایش می یابد.

وی درباره سطح این مسابقات و نحوه امتیازدهی گفت: این مسابقات برای اولین بار برگزار می شود. این سطحی است که فدراسیون جهانی به مسابقات معتبر می دهد و هر کشور میزبان می تواند از این شرایط استفاده کند. این سطح با اعتبار و اهمیت هر مسابقه تعیین می شود. ما سال هاست میزبان جام فجر بوده ایم اما در این دو سال سطح تکواندو بانوان ارتقا یافته و کشورهای دیگر حاضرند در این مسابقات شرکت کنند و با دختران ایرانی مبارزه کنند.

وی افزود: 8 بازیکن را اعزام خواهیم کرد اما از آنجایی که مسابقات آزاد است و تیمی محسوب نمی شود آنها را به صورت انفرادی در 7 وزن اعزام می کنیم. در وزن پنجم دو بازیکن خواهیم داشت. این اولین بار است که چند بازیکن در این مسابقات شرکت می کنند. نسبت به سال گذشته تیم جوان تری داریم. بازیکنانی که برای اولین بار در بخش بزرگسالان حضور پیدا کردند و خوش درخشیدند.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اسامی اوزان مختلف گفت: چند مدعی وزن داریم که می توانیم در آینده از آنها استفاده کنیم. تیم ما تقریبا یک تیم امید است. در وزن سعیده نصیری در بین بازیکنان قطعا وزن دوم غزال کیانی حضور خواهد داشت که در دو مسابقه در ترکیه شرکت کرد و دو مدال طلا در سال 1998 و یک نقره در سال 1999 کسب کرد و احتمالا در وزن چهارم جایگزین ناهید کیانی خواهد شد. . زهرا شیدایی در وزن چهارم، نرگس نورالهی و کوثر آساسه در وزن پنجم، ملیکا میرحسینی در وزن هفتم و زینب اسماعیلی در وزن هشتم.

وی درباره وضعیت اردوی بازیکنان نیز گفت: این افراد مدال آور جام فجر هستند. در حال حاضر با 12 نفر در کمپ هستیم. چندین مخالف تمرین وجود دارد که آینده نگر هستند و باید از آنها قدردانی کنیم. تا 31 آذر در اردو هستیم تا زمان اعزام به مسابقات فرا برسد.

کامرانی که با رادیو ورزش صحبت می کرد در ادامه درخواست خود برای مسابقات پیش رو گفت: فعلا کمبود درخواستی نداریم. امیدوارم برای جام جهانی که فروردین سال آینده برگزار می شود مسابقه و اردوی مشترکی با کشورهای صاحب نام و مدال آور برگزار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید