«رژه روز ارتش» خودرویی با رزمندگان ایرانی است


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820387

سخنگوی ارتش گفت: رژه روز ارتش، محموله و خودرو با همراهی بالگردها و هواپیماهای مختلف از جمله جنگنده های ایرانی در تهران و همزمان رژه نیروی دریایی تعدادی از ناوهای نیروی دریایی ارتش از جمله ناوشکن و زیردریایی های ایرانی در خلیج فارس. و دریای عمان. «برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ دوم شاهین تقیکانی روز جمعه در سخنانی با بیان اینکه 30 فروردین هر سال یادآور فرمان تاریخی، دقیق و دوراندیشانه امام خمینی (ره) در گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و برگزاری رژه با لباس متحدالشکل است، گفت: روزهای بزرگداشت ارتش گفت: برنامه های روز بزرگداشت ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی از 21 فروردین ماه سالروز شهادت سرلشکر علی صیاد شیرازی آغاز شد و تا 12 اردیبهشت سالروز شهادت کارنی ادامه دارد.

وی ادامه داد: به مناسبت این ایام بیش از هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی و معنوی، ورزشی و رسانه ای در اقصی نقاط کشور در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

سخنگوی ارتش گفت: شعار محوری بیست و سومین سالگرد شهادت صیاد شیرازی «صیاد دلها، الگوی اخلاص و حکومت جهادی – میدان وحدت و همدلی» از میان چهل شهید سرافراز انتخاب شد. به مناسبت روز ارتش، مسئولان ارتش با حضور در حرم امام خمینی (ره) با نثار گل، تجدید میثاق با آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می کنند. همچنین به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی، مسئولان و فرماندهان با حضور در بهشت ​​زهرا (س) و مزار شهید والامکام، مقام شامخ وی را با نثار گل و تجلیل از شکارچی دلها با حضور نظامیان گرامی داشتند. و فرماندهان و مسئولان کشوری در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین در مرکز آموزش شهید امانی نیروی زمینی برگزار می شود.

وی افزود: همزمان بیش از 200 مراسم یادبود این شهید بزرگوار در تمامی یگان های ارتش کشور برگزار می شود.

تقیحانی نثار گل به محل معراج شهید صیاد از برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت این شهید است، اعلام کرد: با اقدام خودجوش برخی پایگاه های بسیج، ائمه جماعات و سازمان های مردم نهاد، مراسم عمومی بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در بسیاری از مناطق برگزار شد. شهرها و روستاها ایالت ایجاد خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزیر امور خارجه افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال برای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و لبیک با مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) و بر اساس همین فرمایش تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تهران و مراکز استان ها با رژه باشکوه خود آمادگی ارتش را برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور به نمایش گذاشت. .

وی افزود: رژه امسال به منظور رعایت نکات بهداشتی در قالب محموله و خودرو با همراهی بالگردها و هواپیماهای مختلف از جمله جنگنده های ایرانی در تهران در جوار حرم امام خمینی (ره) و همزمان با رژه دریایی برگزار می شود. تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش از جمله ناوشکن و زیردریایی ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان مستقر هستند.

امیر تقیانی گفت: فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای ارتش در حوزه های «ارائه رویدادها به افراد کمک کننده و خدمتگزار ارتش»، «معنویت در ارتش»، «آمادگی معنوی و رزمی»، «خودباوری» انجام می شود. . اتکاء و خودکفایی «و» همت «توجه ویژه به دستورات فرماندهی معظم کل قوا است.

سخنگوی ارتش گفت: برای تامین زوایای آمادگی رزمی و آمادگی و اقتدار ارتش، حفظ منافع و هویت ملی و اقتدار ایران اسلامی و تجلیل از مقام شامخ شهدا و ترویج و تقویت فرهنگ ایثار. و شهادت و همچنین اعضای ارتش ایران اسلامی در ادوار مختلف برنامه هایی از قبیل تولید مستندهای تلویزیونی و رادیویی، نماهنگ، فیلم و سرود و نماهنگ که با هماهنگی رسانه ملی در سطح ملی و استانی پخش خواهد شد. شبکه ها و همچنین مطالبی در قالب یادداشت، گزارش، گفتگو و با کمک رسانه ها در مطبوعات، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ادامه داد: اجرای کمپین های مختلف با عناوین مختلف با هشتگ شکارچی قلب و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در فضای مجازی برای کارکنان و خانواده های آنان از طریق کانال ها و صفحات منتسب به ارتش. جمهوری اسلامی ایران در شبکه های اجتماعی این یکی از برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت ارتش است.

سردار سرتیپ دوم تقیکانی گفت: با استفاده از برکات ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن در نقاط مختلف به ویژه مناطق مرزی، نمایش تعدادی پهپاد و تجهیزات پدافندی، افتتاح چندین کتاب، مراسم شب های بزرگداشت، اعزام سخنران. به برخی مدارس و دانشگاه های سراسر کشور از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

وی افزود: حضور پیشکسوتان در صداو سیما و برگزاری میزگردهای تخصصی در مراکز آموزشی و دانشگاهی ارتش برای تبیین اقدامات موثر ارتش در 4 دهه پس از انقلاب اسلامی، نمایش فیلم های دفاعی و ارتش. در سطح بخشی تجلیل از سربازان نمونه چهل هزار نفر از سربازان عزیز ارتش، برگزاری جلسات آگاهی سیاسی در پادگان شخصاً طبق دستورالعمل بهداشتی و همچنین در فضای مجازی، برگزاری مسابقات ورزشی متناسب با ماه مبارک رمضان، جلسه با حضور جانبازان، ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدای ورزشکار، تبلیغات میدانی در تهران و شهرستان ها با همکاری شهرداری ها و البته سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز برای برگزاری جشن سربازی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سرلشکر کارنی با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس قم برگزار می شود. همچنین مراسم یادبودی در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

سرتیپ دوم تقیانی گفت: 29 فروردین سالروز نبرد نابرابر و ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار با ناوشکن های سهند، سبلان و جوشن در سال 1367 است که این برنامه نیز برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریانورد جمهوری اسلامی است. ایران و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و همچنین 22 مدافع سلامت ارتش پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید