نگرانی اسرائیل از سلاح های قدرتمند و مخربی که در مراسم روز ارتش / رژه لوک 22 رونمایی شد، چه ویژگی هایی دارد؟!

اسرائیلی ها از سلاح قدرتمند و مخربی که در رژه روز ارتش رونمایی شده است می ترسند.

روز جدید : در 29 فروردین در مراسم رژه روز ارتش، تاریک ترین پهپاد تهاجمی نیروهای مسلح کشورمان به نام کمان 22 معرفی شد، پهپادی که چشم بسیاری از تحلیلگران نظامی جهان به ویژه اسرائیلی ها را به خود خیره کرد. این پهپاد به ویژه با بررسی قابلیت های تهاجمی این پهپاد از جمله ارتفاع 8000 متری، قابلیت پرواز 24 ساعته و برد 300 کیلومتری که تا اعماق خاک اسرائیل نفوذ می کند، دستاورد بزرگی برای ایران در این منطقه است. و مرگبار برای اسرائیل…

شبکه یازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی ویژه به بررسی قابلیت های تهاجمی این پهپاد از جمله پرواز در ارتفاع 8000 متری، قابلیت پرواز 24 ساعته و برد 300 کیلومتری نفوذ به عمق خاک اسرائیل پرداخت. این پهپاد یک دستاورد بزرگ برای ایران است. او آن را عرصه مرگبار و خطری برای اسرائیل می دانست.

این کارشناس نظامی اسرائیلی همچنین از سختی کار سامانه گنبد آهنین برای رهگیری این نوع پهپاد خبر داد و خاطرنشان کرد: این سامانه پیش از این نیز ضعف خود را نسبت به پهپادهای ایرانی نشان داده است. به گفته این فرد، ایران در تولید پهپادهای تهاجمی پیشرفت بسیار چشمگیری دارد.

این پهپاد پهن پیکر از نظر برد و ارتفاع در سطح بالاتری نسبت به پهپاد عملیاتی و چند منظوره 129 و مهاجر 6 قرار دارد. اما در زمینه حمل سلاح توانایی حمل سلاح های سبک تری نسبت به کنترل 129 را دارد.

این پهپاد قابلیت حمل انواع مهمات و موشک های لیزری و هوشمند را دارد و توانایی کشف، نظارت و جمع آوری اطلاعات و شلیک به اهداف در فواصل دور را دارد.

کامان 22 از نظر تداوم پرواز، تسلیحات و سیستم جنگلداری (جنگ الکترونیک) مدرن تر و قابل استفاده تر از مدل قبلی خود است. این پهپاد پهن پیکر بیش از یک و نیم تن وزن دارد و توانایی حمل 300 کیلوگرم سلاح را دارد.

این پهپاد مجهز به محموله های رزمی، نوری و جنگلی است و بر اساس نیازهای عملیاتی نیروی هوایی طراحی شده است.

در زمینه تسلیحات، کامان 22 دارای چهار بمب سریالی عمودی و دو موشک هوشمند است و به سیستم تخریب اشعه ایکس نیز مجهز است.

Bow 22 بسیار شبیه به پهپاد آمریکایی MQ-9 است و در حال حاضر در حال انجام آزمایشات نهایی است. ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون از این پهپاد برای هدایت، کنترل و رصد منطقه رزمایش استفاده کرده است.

طول این پهپاد شش و نیم متر، ارتفاع آن 2.5 متر و طول بال های آن بیش از 17 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید