ایران باید پرچمدار عدم اشاعه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در سراسر جهان باشد / آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح و حمایت از حقوق بشر


ساعت: 22:05
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879614

محمدکاظم انبارلویی گفت: آمریکا در عین اینکه خود را پرچمدار حقوق بشر و دموکراسی معرفی می کند، دارای رکوردی است که بیشترین نقض حقوق بشر، آزادی های سیاسی را در خود جای داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدکاظم انبارلویی، کارشناس مسائل سیاسی، به مناسبت هفته کتابخوانی و افشای حقوق بشر آمریکا و سالگرد انفجار سردشچه به مرآت گفت: ما شاهد فهرست عظیمی از کشتار و نقض حقوق بشر در کارنامه حقوق بشر آمریکا هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به استفاده آمریکا از سلاح های کشتار جمعی و سلاح های شیمیایی در طول جنگ جهانی دوم در ژاپن، گفت: با وجود اینکه ژاپن چندین ماه است که صلح و آتش بس را پذیرفته است؛ اما با توجه به اینکه این کشور در طول جنگ جهانی دوم اقدام به استفاده از سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی در ژاپن کرده است. اما آمریکایی ها دو بمب روی دو شهر ژاپن انداختند و صدها هزار نفر را کشتند.

وی افزود: توجیه آمریکا برای ارتکاب چنین جنایتی اولاً جلوگیری از تقسیم ژاپن بین بلوک غرب و شرق مانند کره و آلمان و خروج این کشور از حاکمیت آمریکا و ثانیاً با ارتکاب چنین اقدامی بود. ، ایالات متحده آنها به دنبال نشان دادن به جهان بودند.

انبارلویی با اشاره به استفاده آمریکا از سلاح های شیمیایی در جنگ ویتنام گفت: صدها هزار نفر سال هاست که از عوارض استفاده از این سلاح ها رنج می برند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا و اروپا در جنگ ایران و عراق، ارسال سلاح های شیمیایی به صدام و استفاده رژیم بعث عراق از این سلاح ها، رکورد جدیدی در تاریخ جنایات علیه ایران بود. بشریت.”

وی با اشاره به بی تفاوتی و سکوت غرب در قبال این جنایات هولناک، گفت: موضع گیری نکردن جامعه جهانی باعث شده است که صدام از ارتکاب جنایات خود با استفاده از این سلاح های مرگبار بی میل شود و تا پذیرش قطعنامه 598 به کار خود ادامه دهد. “برای ادامه.

انبارلویی ضمن بیان اینکه ایالات متحده در تخریب وجهه خود در استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و حتی هسته ای تردیدی ندارد. وی گفت: رکوردی که آمریکا در ارتکاب چنین جنایاتی به ثبت رسانده در تاریخ جهان بی نظیر است.

این کارشناس سیاسی افزود: آمریکا در عین اینکه خود را پرچمدار حقوق بشر و دموکراسی معرفی می کند، دارای رکوردی است که بیشترین نقض حقوق بشر و آزادی های سیاسی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به وظیفه مهم و سنگین وزارت امور خارجه و دستگاه های ذیربط برای احقاق حقوق قربانیان بمباران شیمیایی در کشور، تاکید کرد: ممنوعیت تکثیر سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی.

انبار لوئیس ادامه داد: ایران به عنوان یک کشور سرکوب شده در اواخر قرن بیستم مورد اصابت سلاح شیمیایی قرار گرفت و این موضوع به دلیل تسلط کشورهای غربی با سکوت قابل توجهی در رسانه های جهان مواجه شد. البته امروز دنیا می داند که ایران در جنگ هشت ساله مظلوم واقع شده است که نمونه دیگری در دوران معاصر ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تصمیم رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای، گفت: در پی تصمیم مقام معظم رهبری، ایران پرچمدار صلح جهانی است و امروز ایران پرچمدار صلح جهانی است. نه آمریکایی ها و اروپایی ها که با در اختیار داشتن سلاح های شیمیایی و هسته ای فراوان صلح و امنیت جهانی را تهدید می کنند.

وی گفت: “ایالات متحده و اروپایی ها از این بهانه های دروغین استفاده می کنند تا کشور و مردم ما را از بهره مندی از مزایای فناوری صلح آمیز بازدارند.” هسته ای شد.

انبارلوی با اشاره به اقدامات نظامی و امنیتی متعدد آمریکا در خارج از مرزهای خود گفت: «ایالات متحده در سرتاسر اروپا و در برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی زندان هایی دارد که مخالفان آنها در آنجا نگهداری می شوند».

وی در پایان با اشاره به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین خاطرنشان کرد: جنگ روسیه و اوکراین وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی متعدد آمریکایی برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی را آشکار کرد و جهان بار دیگر از فعالیت‌های غیرانسانی آمریکا مطلع شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید