ایالات متحده وجود تأسیسات تسلیحات شیمیایی در اوکراین را به رسمیت شناخته است


ساعت: 07:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814141

معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده اذعان کرد که اوکراین دارای “امکانات تحقیقات بیولوژیکی” است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد که اوکراین «تاسیسات تحقیقات بیولوژیکی» دارد و واشنگتن نگران است که روسیه آنها را اشغال کند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که از نزدیک برنامه های تسلیحات بیولوژیکی پنتاگون در کشورهای پس از فروپاشی شوروی را زیر نظر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق یافته های جدید، “شبکه” متشکل از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در خاک اوکراین.

ویکتوریا نولند در جلسه استماع سنا درباره اوکراین گفت: «اوکراین یک مرکز تحقیقات بیولوژیکی دارد که در واقع ما اکنون بسیار نگران کنترل شدن توسط نیروهای روسی هستیم، بنابراین با اوکراینی‌ها در مورد چگونگی سقوط آنها کار می‌کنیم». هر یک از این مواد و تأسیسات تحقیقاتی باید توسط نیروهای روسی متوقف شود».

در این گزارش آمده است که در 24 فوریه اسنادی از آزمایشگاه های تحقیقات بیولوژیکی اوکراین برای نابودی فوری عوامل بیماری زا از جمله سیاه زخم، وبا و طاعون دریافت شد که ممکن است پوششی برای نقض کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی (BTWC) توسط اوکراین باشد. ).

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز گفت: پنتاگون از زمان آغاز جنگ در اوکراین برای ادامه آزمایش‌های بیولوژیکی مخفی خود با مشکل مواجه است. این یک تحلیل است.

به گفته کوناشنکوف، این مرکز در حال توسعه اجزای سلاح های بیولوژیکی در اوکراین است. این مقام نظامی روسیه گفت: با آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، پنتاگون به طور جدی نگران کشف آزمایش‌های بیولوژیکی مخفی در خاک خود و جلوگیری از نقض ماده 1 کنوانسیون سازمان ملل در مورد منع سلاح‌های باکتریولوژیکی و سمی است. “وزارت بهداشت اوکراین دستورالعمل حذف فوری ذخایر ذخیره شده پاتوژن های خطرناک را به تمام آزمایشگاه های بیولوژیکی در کشور ارسال کرده است.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید