انتقاد زلنسکی از کمبود اسلحه توسط غرب/ آمریکا تسلیحات بیولوژیکی آمریکا را به اوکراین اهدا کرد


06:12 غرب به اوکراین سیستم ضد موشکی کافی نداده است

ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در ویدئویی گفت که نیروهای روسیه می خواهند دونباس و جنوب اوکراین را اشغال کنند.

زلنسکی گفت که نیروهای مسلح اوکراین کنترل مناطق کیف و چرنیهیو را دوباره به دست گرفته‌اند. او گفت: «اوکراین پرچم های ملی بیشتری در مناطق موقتاً اشغال شده دارد.

وی افزود: «اوکراین اکنون در حال تقویت دفاعی خود در شرق و دونباس است و ما آگاه هستیم که دشمن نسبت به افزایش فشار در شرق محفوظ است».

زلنسکی خطاب به کشورهای غربی افزود: هدف ما چیست؟ از ما، آزادی ما، سرزمین ما، مردم ما محافظت کنید. تمام تلاش خود را برای محافظت از او انجام دهید.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از کشورهای غربی به دلیل عدم دریافت کافی سامانه های ضد موشکی مدرن از متحدان غربی انتقاد کرد.


05:22 ایالات متحده تجهیزات حمله شیمیایی و بیولوژیکی به اوکراین را تامین می کند

ایالات متحده ماسک های ضد گاز، لباس و سایر تجهیزات را برای محافظت از اوکراین در برابر سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی احتمالی فراهم می کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه بار دیگر بر این کمک ها تاکید کرد و گفت که با توجه به هشدارهایی مبنی بر اینکه روسیه می تواند از چنین سلاح هایی برای مقابله با مقاومت سرسختانه اوکراین در طول جنگ استفاده کند، می توان عملیات هایی را برای توجیه چنین حمله ای انجام داد. طراحی فریبنده، چنین کمک هایی در نظر گرفته شده است.


03:21 انتقال بیش از 14000 نفر از اوکراین به روسیه در 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حداقل 14168 نفر روز گذشته از دونباس و دیگر مناطق خطرناک اوکراین به روسیه منتقل شدند.


02:23 رهبران بریتانیا و اوکراین بر افزایش فشار اقتصادی بر روسیه اصرار دارند

سخنگوی دفتر داونینگ استریت نخست وزیر بریتانیا به خبرنگاران گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس گزارش‌ها در گفت‌وگوی تلفنی، جانسون به نیروهای مسلح اوکراین برای عقب راندن ارتش روسیه در برخی مناطق تبریک گفت.

لندن گفت: «بوریس جانسون و زلنسکی در کنفرانس کمک‌های نظامی 35 کشور در هفته گذشته درباره پیشرفت‌های حاصل شده بحث کردند و لندن متعهد شده است که به افزایش حمایت خود از دفاع ادامه دهد».

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در این گفت‌وگو درباره وضعیت مذاکرات صلح با بوریس جانسون گفتگو کرد و از ادامه مشارکت بریتانیا در تلاش‌های دیپلماتیک استقبال کرد.


01:07 نیروهای اوکراینی مناطقی در شمال کیف را بازپس گرفتند

با تمرکز نیروهای روسی در شرق اوکراین، نیروهای اوکراینی مناطقی در شمال کیف را پس گرفتند.

در همین رابطه «اکسی آرستویچ» مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی بیش از 30 شهر و روستا در شمال کیف را تصرف کرده اند.

اطلاعات ارتش بریتانیا همچنین اعلام کرد که نیروهای روسی فرودگاه هوستومل در حومه شمال غربی پایتخت اوکراین را ترک کرده اند.

در همین حال، روسیه از خروج نیروها از نزدیکی کیف به عنوان حسن نیت در مذاکرات صلح استقبال کرد و گفت که اوکراین و متحدانش می گویند نیروهای روسیه پس از متحمل شدن تلفات سنگین مجبور به حضور مجدد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید