غرب علاقه جدی به مجازات و محاکمه زلنسکی دارد/روسیه مخالف مذاکره با اوکراین نیست


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911190

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما می خواهیم شواهد عینی ببینیم که غرب به طور جدی علاقه مند به مجازات و جلب زلنسکی است و به او توضیح می دهد که این روند نمی تواند ادامه یابد و به نفع مردم اوکراین و او نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست گروه 20 در بالی اندونزی به تشریح موضع کشورش و موضوعات مطرح شده در نشست با مقامات کشورهای حاضر در کنفرانس مطبوعاتی پرداخت.

وزیر امور خارجه روسیه در ابتدای این نشست خبری گفت: شرکای غربی تلاش کردند بیانیه اجلاس گروه 20 را سیاسی کنند اما کشورهای غربی نمی توانند روسیه را به دلیل عدم توافق بر سر بیانیه نهایی اجلاس گروه 20 سرزنش کنند. .

لاوروف در ادامه تصریح کرد: ما به فعالیت های نظامی-بیولوژیکی پنتاگون در بسیاری از کشورها به ویژه در آسیای مرکزی توجه داریم. روسیه به دنبال ایجاد مکانیزمی برای نظارت بر فعالیت های بیولوژیکی نظامی پنتاگون خواهد بود.

لاوروف با اشاره به رویدادهای اوکراین افزود: سخنرانی نفرت انگیز و خصمانه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اجلاس سران گروه 20 نشان داد که او به توصیه حامیان غربی خود در مورد مذاکره با روسیه گوش نمی دهد. ما می‌خواهیم شواهد ملموسی ببینیم که غرب به‌طور جدی علاقه‌مند به مجازات و جلب زلنسکی است و به او توضیح می‌دهد که این روند نمی‌تواند ادامه یابد و به نفع مردم اوکراین و او نیست.

وی با بیان اینکه روسیه هیچ مخالفتی با مذاکره با اوکراین ندارد، ادامه داد: همه مشکلات در حل بحران اوکراین ناشی از کیف است که نمی‌خواهد مذاکره کند و شرایط آن نامناسب و غیرواقعی است. در مورد گزارش هایی مبنی بر آماده شدن آمریکایی ها برای مذاکره، این شایعات مدام مطرح می شوند و سپس ناپدید می شوند و ما دیگر به آنها پاسخ نمی دهیم.

لاوروف گفت: اتحادیه اروپا و ناتو برای مدت طولانی درگیر جنگ ترکیبی در اوکراین علیه روسیه بوده اند و این مشارکت شامل تهیه تسلیحات و آموزش نیروهای نظامی است. در مورد تصمیم خاص اتحادیه اروپا در مورد آموزش نظامی نیروهای اوکراینی، ما شاهد استاندارد دوگانه هستیم، زیرا به موازات آن امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان و دیگر رهبران اروپایی در مورد لزوم حرکت به سمت راه حل صحبت می کنند. . آنها با آرامش صحبت می کنند. گرفتار نوعی دوگانگی شخصیت سیاسی هستند.

وی همچنین فاش کرد که با وجود تحریم ها 10 میلیون تن غلات به ویژه گندم به آسیا و آفریقا صادر شده است و تاکید کرد که غرب بر سر راه صادرات غلات و کود از روسیه به کشورهای جهان موانعی ایجاد کرده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، من را در مورد تعهدات آمریکا و اروپا در رابطه با نقش روسیه در توافقنامه صادرات غلات توضیح داد.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش مخالف سیاسی شدن موضوع انرژی است، گفت: روسیه در نشست جی 20 پیشنهاد داد از انحصار بازارهای دارویی دست بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید