زلنسکی فرمانی مبنی بر عدم امکان مذاکره با روسیه امضا کرد


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901208

رئیس جمهور اوکراین فرمان اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین را امضا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه (4 اکتبر) فرمانی را برای اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین درباره عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده در وب سایت رئیس جمهور اوکراین آمده است: با توجه به نتایج جلسات در مقر نیروهای کل و پس از شنیدن گزارش اعضای شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، این نهاد تصمیم گرفت که امکان اعلام مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در اولین واکنش به از دست دادن 15 درصد از خاک کشورش و الحاق آن به روسیه، بار دیگر دست به دامان غرب شد و از این اتحاد نظامی برای عضویت سریع کشورش در ناتو درخواست کرد. وی همچنین گفت که کیف تا زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است، بر سر میز مذاکرات صلح با این کشور نخواهد نشست.

اخیرا پوتین درباره مذاکرات صلح با اوکراین گفته است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین کسی است که نمی‌خواهد و نمی‌خواهد با روسیه مذاکره کند. وی در دیدار با نخست وزیر هند در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت: ما تمام تلاش خود را برای توقف هر چه سریعتر این جنگ به کار خواهیم بست. متأسفانه طرف مقابل، رهبران اوکراین، روند مذاکرات را رها کردند و گفتند که می‌خواهند با ابزار به اهداف خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید