زلنسکی آمادگی خود را برای مذاکره با پوتین اعلام کرد

رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه شب (به وقت محلی) در مصاحبه با شبکه ایتالیایی RIA گفت: اوکراین هرگز کریمه را به عنوان بخشی از روسیه نخواهد پذیرفت.

وی افزود: کریمه همیشه خودمختار بوده است. این منطقه پارلمان خود را دارد، اما همیشه در اوکراین بوده است.

دیمیتری کولی، وزیر امور خارجه اوکراین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به مقامات روسیه گفت کشورش آماده ادامه گفت‌وگوهای مستقیم است، اما از پذیرش هرگونه اولتیماتوم خودداری کرد.

به گزارش ایرنا، دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین از 28 فوریه (9 مارس) به رهبری ولادیمیر مدینسکی، دستیار ارشد پوتین آغاز شد. جلسات متعددی در بلاروس برگزار شد و پس از آن دو کشور به صورت مجازی ارتباط برقرار کردند.
دور گفتگوهای مستقیم در 29 مارس (9 آوریل) در استانبول آغاز شد. پوتین در 12 آوریل در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که کیف از مذاکرات ترکیه خارج شده و مذاکرات را متوقف کرده است.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو را پذیرفت و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، روز پنجشنبه (26 مارس)، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

درگیری در اوکراین و واکنش به اقدامات روسیه همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید