زلنسکی تیمی را برای مذاکره درباره توافقنامه تضمین امنیتی با روسیه تشکیل داده است

زلنسکی تیمی را برای مذاکره درباره توافقنامه تضمین امنیتی با روسیه تشکیل داده است

روز جدید : روسیه همچنان رویدادهای بوچا را تکذیب می کند. این بار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با استناد به عکس های منتشر شده از شهر بوچا تاکید کرد که وقایع بوچا در واقع یک «حمله ساختگی» بوده است. ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات روسیه نسل کشی است یا خیر، گفت: در واقع این نسل کشی و نابودی کل ملت و مردم است.

زلینسکی تیمی را برای مذاکره درباره توافقنامه امنیتی با روسیه تشکیل داد/ اتحادیه عرب برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرد/ لاوروف: کمپین تخریب تصویر بوچا روسیه شبیه کارزار کلاه سفید در سوریه است.

صبح روز پنجشنبه 26 مارس 1400، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از هفته ها گمانه زنی، سرانجام دستور حمله نظامی تمام عیار به اوکراین را صادر کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده اعزام تیم های حقیقت یاب به منطقه برای تحقیق در مورد کشتار غیرنظامیان در حومه کیف است. رئیس جمهور اوکراین پس از کشف گورهای دسته جمعی روسیه را به ارتکاب نسل کشی در این کشور متهم کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین از اخراج 40 دیپلمات روس خبر داد و گفت این کشور حمایت خود از اوکراین را افزایش خواهد داد.

روسیه همچنان اتفاقات شهر بوچا را تکذیب می کند. این بار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با استناد به عکس های منتشر شده از شهر بوچا تاکید کرد که وقایع بوچا در واقع یک «حمله ساختگی» بوده است.

ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات روسیه نسل کشی است یا خیر، گفت: در واقع این نسل کشی و نابودی کل ملت و مردم است.

آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید