زلنسکی تصریح کرد: روسیه 2000 پهپاد به ایران سفارش داده است

زلنسکی تصریح کرد: روسیه 2000 پهپاد به ایران سفارش داده است

روز جدید:رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در کنفرانسی که توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص برگزار شد، گفت: صدای پهپادهای ایرانی هر شب در آسمان ما شنیده می شود. بر اساس اطلاعات ما، روسیه 2000 فروند پهپاد شهید به ایران سفارش داده است.

رئیس جمهور اوکراین در بیانیه ای مدعی شد که روسیه 2000 هواپیمای بدون سرنشین به ایران سفارش داده است.

روز دوشنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در کنفرانسی که توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص برگزار شد، گفت که هر شب صدای پهپادهای ایرانی در آسمان ما شنیده می شود. بر اساس اطلاعات ما، روسیه 2000 فروند پهپاد شهید به ایران سفارش داده است.

ما به روسیه پهپاد نفروخته ایم، مسکو هم سفارش نداده است

این مطلب را ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات رسانه های غربی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین عنوان کرد. همچنین همکاری های نظامی تهران و مسکو: روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف در حال توسعه است، این یک رابطه همه جانبه است. این روابط بر اساس منافع دو طرف و نیز چارچوب های قانونی است و با هیچ روند بین المللی مغایرتی ندارد. به این ترتیب کشورها آزادند تا روابط خود را بر اساس منافع دو طرف توسعه دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: رابطه ایران و روسیه علیه هیچ کشوری نیست. هیچ رویکرد و چارچوب بین المللی را زیر پا نمی گذارد و مرعوب هیچ ظلمی در این زمینه نخواهیم بود.

کنعانی در این زمینه گفت: کمپین رسانه ای غرب و آمریکا در رابطه با روابط ایران و روسیه، کارزاری است با هدف دستیابی به اهداف سیاسی مشخص. هدف این کمپین رسانه ای نمایش نقش مخرب این کشورها در جنگ اوکراین است.

وی ادامه داد: رفتار ایران سازنده و مسئولانه است و به عنوان یک کشور مستقل در حال توسعه روابط خود با کشورهای مختلف از جمله روسیه است و از کمپین های رسانه ای غربی هراسی نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ایران در اعلام موضع خود در خصوص امتناع از ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تاخیر داشته است؟ مواضع ما روشن است. متأسفانه آمریکایی ها و اروپایی ها با اقدامات تحریک آمیز خود شرایطی را ایجاد کردند که منجر به جنگ شد و اکنون با انتشار اطلاعات نادرست ایران را متهم به حمایت از یک طرف درگیری ها در این جنگ می کنند. همانطور که بارها اعلام کرده ایم، ما یک طرف نظامی در بحران اوکراین نیستیم.

وی تاکید کرد: ما به هیچ یک از طرف های این جنگ برای جنگ صادر کننده سلاح نیستیم. روابط ما با اوکراین و روسیه دوستانه بود. متأسفانه در اثر فضاسازی‌ها و فضاسازی‌های نادرست دیگر مردم، اوکراین تلاش کرد سطح روابط با ایران را پایین بیاورد، اما با این وجود این روابط حفظ می‌شود و ما آماده کمک به پایان این جنگ هستیم. کشورهایی که ایران را به حمایت از یک طرف جنگ در این بحران متهم می‌کنند، در واقع با یک کمپین رسانه‌ای، اتهامات و رفتار خود را مطرح می‌کنند. از آنجایی که خودشان میلیاردها دلار سلاح به یک طرف جنگ فرستاده اند، ادعاهایی که علیه ایران می کنند، اتهامات توخالی است. ما این اتهامات بی نتیجه را رد می کنیم و نمی پذیریم و بارها مواضع و دیدگاه های خود را در مورد بحران اوکراین اعلام کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید