بلینکن تصریح کرد: ما به حمایت از مردم ایران ادامه می دهیم

بلینکن تصریح کرد: ما به حمایت از مردم ایران ادامه می دهیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل جلسه ویژه ای را برای رسیدگی به آنچه که وی «وضعیت حقوق بشر در ایران» خواند، برگزار کرد. وی تصریح کرد که ما به حمایت از مردم ایران ادامه می دهیم و کسانی که به آنها ظلم کنند استیضاح خواهند شد.

ساعاتی پیش قطعنامه ضد ایرانی با 25 رای موافق، 6 رای مخالف و 15 رای ممتنع در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تصویب شد.

آرژانتین، بنین، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، گابن، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، جمهوری کره، سومالی، اوکراین، انگلیس و آمریکا به قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دادند.

بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامیبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبکستان از این قطعنامه خودداری کردند و ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان و ونزوئلا مخالفت خود را با این قطعنامه اعلام کردند.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز با انتشار تصویری از کشورهایی که در شورای حقوق بشر سازمان ملل به قطعنامه ضدایرانی رای دادند، نوشت: این محکومیت را به شورای حقوق بشر منتقل کردیم و حامیانی برای آن گرفتیم. ما مطمئن نیستیم که این قطعنامه اکثریت را دریافت کند. حالا نتیجه قطعی و روشن است. وی تصریح کرد که برای تحقق عدالت برای مردم ایران متحد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید