ایران از جهانی شدن عدالت حمایت می کند/تحقیقات قضایی جنایت ترامپ را از طریق محاکمه عادلانه ادامه می دهیم


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898916

رئیس جمهور اسلامی ایران با تاکید بر برقراری عدالت در جهان گفت: ما به سرنوشت مشترک بشریت اعتقاد داریم و از جهانی شدن عدالت حمایت می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دقایقی پیش در نیویورک آغاز شد.

رئیس جمهور در سخنانی با تاکید بر اینکه آرزوی برقراری عدالت به عنوان ودیعه الهی در وجود همگان است، تصریح کرد: ما از جهانی شدن عدالت حمایت می کنیم زیرا عدالت وحدت آفرین و ظلم محرک جنگ است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: انباشت بی عدالتی باعث حرکت مردم می شود، زیرا در بسیاری از حرکت ها به بلوغ انقلاب نرسیده اند و بسیاری از انقلاب ها از مسیر اصلی خود منحرف شده اند، اما موفقیت برخی از انقلاب ها مانند ایران در ادامه اصل است. انقلاب اسلامی امید به عدالت را در دل مردم جهان زنده نگه می دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب ایران حرکت ملت ایران به سوی حقیقت بود که با وجود اغتشاشات مختلف توانست از عزت آرمان های خود دفاع کند.

وی ادامه داد: ملت در گام اول معنای نظام پیشرفته مدنی را به نام جمهوری اسلامی ساخت و در گام دوم به دنبال تشکیل نظم و نظام عادلانه بین المللی بود.

رائیزی عناصر کلیدی در این مسیر را خداجویی، آگاهی بخشی و همه جانبه بودن برشمرد و گفت: افتخار می کنم که نماینده ملتی هستم که میراث تمدن بزرگی دارد و همیشه آزاده بوده و تلاش حاکمان را خنثی کرده است. سرنوشت خود را برای قرن ها به بردگی می کشد. ملتی که همواره ظلم و ستم را عامل نابودی دانسته و با اسارت سایر ملل از اسارت بابلی گرفته تا اسارت فلسطینیان مبارزه خواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما به سرنوشت مشترک بشریت اعتقاد داریم و از جهانی شدن عدالت حمایت می کنیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه کشوری که مدعی عدالت است اما از تروریست ها حمایت می کند باید شرمنده انسانیت، آزادی و عدالت باشد، تصریح کرد: بالاتر از حقوق بشر، حقوق ملت ها به راحتی توسط قدرت های بزرگ پایمال می شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه «اجرای عدالت سخت است و شاید به همین دلیل است که بسیاری از مدعیان ظلم از اجرای آن دوری می کنند»، افزود: منطق ما ریشه در فرهنگ قرآن دارد که می فرماید: «به من ظلم نکنید و انجام دهید». زیر بار ظلم نباشید.» سؤال ما از قدرت‌های بزرگ این است که اگر اراده اجرای عدالت نداشته باشید، توانایی مقابله با ظلم را ندارید؟

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: تحقیقات قضایی عادلانه جنایت رئیس جمهور سابق آمریکا را از طریق دادگاه عادلانه پیگیری خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با نشان دادن عکس سردار سپهبد قاسم سلیمانی در جمع حاضران در سازمان ملل تاکید کرد: رسیدگی عادلانه به جنایت رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت به بشریت است.

رئیسی با برشمردن پیشرفت های علمی، اقتصادی و فناوری کشورمان تصریح کرد: امروز دنیا به ایران قدرتمند نیاز دارد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:

به نام خدا

سبحان الله رب العالمین و درود و رحمت خداوند بر سیدنا محمد و آل و یارانش باد.

ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم داوری شوند.

همانا ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم به حق و عدالت برسند. (حدید-25)

پروردگارا، درود و سلام ما را به ارواح مطهر پیامبران عظام «ابراهیم و موسی و عیسی و محمد» که درود خدا بر آنان باد که پیام «عقلانیت، عدالت، معنویت و اخلاق» را به جهانیان رساندند. پایه های جهل و ظلم را ویران کردند تا مردم دنیای بهتری برای خود بسازند.

جناب رئیس محترم

خانم ها و آقایان

معیار اصلی برای ساختن دنیای بهتر عدالت است. تمام آرمان های انسانی در نهایت با عدالت سنجیده می شود. «عقلانیت مبتنی بر وحی» به چارچوب وسیعی برای عدالت معتقد است. عدالت یعنی نفی ظلم. ما پرچمدار عدالتی هستیم که همه مراتب ظلم اعم از «ظلم به نفس، خدا، جامعه و کائنات» را نفی می کنیم. میل به برقراری عدالت ودیعه الهی در وجود همگان است و انباشت بی عدالتی باعث می شود ملت ها در قالب انقلاب های مردمی حرکت کنند.

اگرچه بسیاری از نهضت ها به بلوغ انقلاب نرسیدند و بسیاری از انقلاب ها از مسیر اصلی خود منحرف شدند، اما موفقیت برخی از ملت ها مانند ملت ایران در ادامه ماهیت انقلاب، امید به برقراری عدالت را در دل مردم زنده نگه داشت. مردم جهان

انقلاب اسلامی ایران تبلور حرکت ملت ایران به سوی عدالت خواهی بود که علیرغم قیام های مختلف توانست از عزت و اصالت آرمان های خود پاسداری کند. ملت ایران در گام اول، بنای نظام پیشرفته مدنی-سیاسی مبتنی بر «عقلانیت برخاسته از وحی» را به نام جمهوری اسلامی بنا کرد و در گام دوم به دنبال تشکیل «بین المللی عادلانه» بود. نظم و نظام.» عناصر کلیدی در این مسیر «تقوا، آگاهی، نوع دوستی و همه کاره بودن» است.

خانم ها و آقایان

من افتخار می کنم که نماینده ملتی هستم که میراث تمدنی بزرگی دارد. مردمی که همیشه آزاد بوده اند و قرن ها تلاش حاکمان را برای به بردگی کشیدن سرنوشت خود خنثی کرده اند. ملتی که همواره ظلم و ستم را عامل تباهی می دانسته و در طول تاریخ خود با اسارت سایر ملل نیز مبارزه کرده است. از «اسارت بابلی» تا «اسارت فلسطین».

ما به سرنوشت مشترک بشریت اعتقاد داریم و از جهانی شدن عدالت حمایت می کنیم. آنچه را برای خود می پسندیم برای دیگران آرزو می کنیم و آنچه را برای خود نمی پسندیم به دیگران تحمیل نمی کنیم. ملت ایران بر این باور است که عدالت باعث وحدت و ظلم ایجاد جنگ می کند.

اگر کشوری در درون خود مدعی عدالت باشد اما در خارج از کشور، انواع تروریست ها را تربیت کند و ملت ها را بکشد یا ملت ها را با فشارهای مختلف مجبور به تسلیم کند، باید برای انسانیت، آزادی و عدالت شرم باشد.

انسانیت منحصر به بخشی از انسانها نیست و حقوق بشر جز تضمین کننده حقوق همه انسانها تصور نمی شود. جمهوری اسلامی ایران با الهام از باورهای دینی و بر اساس روح و متن قانون اساسی خود یکی از مؤثرترین سازوکارهای حمایت از حقوق بشر و مؤثرترین ابزار را در اختیار دارد که احقاق حقوق پایمال شده هر فرد یک رسالت انسانی است. یک مسئولیت و وظیفه حاکمیتی است.او خدا و مأموریتی را که توسط مردم محول شده می داند. جمهوری اسلامی معیارهای دوگانه برخی دولت ها در زمینه حقوق بشر را مهم ترین عامل نهادینه شدن نقض حقوق بشر می داند که منجر به موضع گیری های متفاوت و متعدد در خصوص یک حادثه بررسی شده در جمهوری اسلامی ایران و سکوت قاطع می شود. در مورد کشتار ده ها زن بی پناه برای مدت کوتاهی در یکی از کشورهای غربی. تا زمانی که این دوگانگی ادامه داشته باشد، حقوق بشر از نقض مکرر مصون نخواهد ماند.

بالاتر از حقوق بشر، حقوق ملت ها به راحتی توسط نیروهای ظالم پایمال می شود. حق جوامع بومی کانادایی که فرزندانشان در گورهای دسته جمعی در حیاط مدارس به جای کلاس های درس دفن می شدند. حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین، حق توسعه کشورهای تحت تحریم، حق حیات کشورهای تحت اشغال یا قربانیان تروریسم، حق زندگی پناهندگان بی خانمانی که کودکان را جدا از مادرشان در قفس نگه می دارند و پدران؛ همه آنها نشان می دهد که موضع شاکی و متهم در موضوع حقوق بشر نباید تغییر کند و ناقضان واقعی حقوق بشر صلاحیت اخلاقی لازم برای اظهار نظر در مورد حقوق بشر را ندارند. نقش بی بدیل ایران در نابودی داعش که تنها جرمش بردگی زنان کرد، ایزدی و مسیحی بود، همین بس که نشان می دهد ما در جایگاه رقیب و مدافع حقوق بشر هستیم و حامیان داعش در جایگاه … متهم

هفتاد و هفتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور هیئت های سیاسی و سران کشورها از روز سه شنبه – 29 سپتامبر – با سخنرانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز شد.

سخنرانی های روز دوم این نشست از ساعت 9 صبح به وقت محلی در سالن اصلی سازمان ملل آغاز شد و رئیس جمهور ایران پس از نیجریه دومین سخنران جلسه امروز بود.

رئیس جمهور کشورمان روز دوشنبه 28 شهریور در راس هیات سیاسی و با همراهی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وارد نیویورک شد و در دو روز گذشته علاوه بر گفتگو با سران فرانسه، سوئیس، بولیوی، نخست وزیر عراق، پاکستان و رئیس شورای اروپا در هتل محل اقامت وی ​​دیدار و گفتگو کردند.

حضور در اجلاس تحول آموزش و پرورش سازمان ملل متحد و دیدار با رهبران دینی از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر به سازمان ملل بود. رئیس جمهور در این سفر با سران کشورهای دیگر نیز دیدار خواهد کرد.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از 20 تا 26 سپتامبر 2022 (29 سپتامبر تا 4 اکتبر) در منهتن نیویورک، مقر این سازمان بین المللی برگزار می شود. مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد با حضور سران و رهبران جهان برای اولین بار از زمان همه گیری کووید-19 در سال 2019 برگزار می شود که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید