نبویان: خطوط قرمز در توافقنامه احیای برجام رعایت نشده است/سخنان بایدن را به عنوان تضمین پذیرفتند/ قبل از لغو تحریم های نفتی و بانکی، ایران موظف به اقدام در حوزه هسته ای بود/ فروش نفت ایران با مجوز آمریکا مشخص شد

نبویان: خطوط قرمز در توافقنامه احیای برجام رعایت نشده است/سخنان بایدن را به عنوان تضمین پذیرفتند/ قبل از لغو تحریم های نفتی و بانکی، ایران موظف به اقدام در حوزه هسته ای بود/ فروش نفت ایران با مجوز آمریکا مشخص شد

متن کامل یادداشت پیامبران به شرح زیر است:

1- در صورت توافق هسته ای جدید، منافع مردم ایران تامین می شود، اولا: آمریکا تضمین می کند که از برجام خارج نمی شود، ثانیا اگر آمریکا وارد برجام شد، ماشه را اجرا نمی کند. باز هم واضح است که بدون این تضمین، مشکل تحریم ها باقی خواهد ماند و در نتیجه به منافع اقتصادی مردم ایران لطمه می زند.

2- صادرات نفت به هر مقدار و به هر کشوری که نیاز باشد باید رایگان باشد.

3- انتقال وجه بدون مشکل و مطابق با نظر ملت ایران از طریق حواله بانکی انجام شود.

4- تحریم های تبدیلی یعنی. تبدیل یک واحد پولی به ارز دلخواه ملت ایران باید بدون مشکل انجام شود.

5- سرمایه گذاران خارجی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند و روابط آزاد اقتصادی برقرار کنند.

6- پول های بلوکه شده ایران را می توان به راحتی به ایران بازگرداند.

7- ملت ایران برای تامین این شرایط باید ادعای آمریکا و اروپا برای رفع تحریم ها را راستی آزمایی کند.

در 28 آبان 1378 مقام معظم رهبری سیاست نظام را در خصوص رفع تحریم ها و موضوع مهم موشکافی را ابلاغ کردند:

«ایران از همان ابتدا به همه تعهدات خود عمل کرده است، جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرده، آنها زیر پا گذاشته اند. ما حق داریم برجام را مشروط کنیم و آن را شرط کرده ایم و گفته ایم که هیچکس از آن عدول نمی کند، یعنی اگر بخواهند ایران به تعهدات برجامی که لغو کرده است، بازگردد، باید این باشد. ایالات متحده. تحریم ها را بردارید، نه به زبان و روی کاغذ، با گفتن اینکه ما برداشتیم، نه، آنها باید در عمل تحریم ها را لغو کنند و باید بررسی کنیم و احساس کنیم که تحریم ها درست برداشته شده است، سپس به این تعهدات نهایی برمی گردیم. . این سیاست نهایی جمهوری اسلامی و اجماع مسئولان کشور است و ما به این سیاست برنمی گردیم.»

همچنین در تاریخ 01/01/01 گفتند:

«سیاست کشور در خصوص تعامل با طرف های برجام و برای خود برجام به صراحت بیان شده است، این سیاست نباید نقض شود، این سیاستی است که اعلام شده است، اتفاق افتاده است، یعنی این سیاست نیست. سیاست انحصاری در بین سیاست [های دیگر]نه، این سیاستی است که برای همه اتفاق افتاده است. این سیاست این است که آمریکایی ها باید همه تحریم ها را بردارند، بعد ما واقعاً آزمایش می کنیم، اگر به معنای واقعی کلمه برداشته شود، به تعهدات خود برمی گردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهدات خود برمی گردیم. این یک سیاست محکم است، همانطور که آمریکایی ها قول می دهند [هم]«درست نمی دانیم که بگوییم آن را می گیریم و روی کاغذ می آوریم. بی فایده است باید اقدام کرد. آنها باید در عمل تحریم ها را حذف کنند.

در قانون اقدامات راهبردی رفع تحریم ها و حمایت از منافع ملت ایران که در 21 شهریور 1378 به تصویب مجلس رسید، اقدام دولت ایران در اجرای تعهدات هسته ای خود منوط به لغو کامل تحریم ها و گزارش آن به مجلس است. . . :

ماده 6- دولت جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم پایبندی طرفهای متعاهد از جمله کشورهای 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) با ایران و روابط عادی بانکی مسئول خواهد بود. و رفع کامل موانع صادراتی. «هم فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و هم بازگشت کامل و سریع ارز حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم الاجرا شدن مجلس شورای اسلامی، اقدامات غیر پادمانی از جمله اعمال داوطلبانه الحاقیه را متوقف می کند. پروتکل.”

ماده 7 نیز مقرر می دارد:

ماده 7 – در صورتی که کشورهای متعاهد از جمله کشورهای 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) نسبت به انجام تعهدات خود و تکمیل لغو تحریم‌ها اعم از هسته‌ای، نظامی، حقوق بشر و … اقدام کنند. مانند جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است گزارش دقیقی از اقدامات انجام شده به مجلس ارائه کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون انرژی مجلس ارزیابی خود را از این گزارش برای تعیین تکلیف در مجلس بر اساس بند 7 اصل 45 به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کنند. ) آیین نامه داخلی مجلس.

متأسفانه خطوط قرمزی که نظام ترسیم کرده است – حتی با فرض تحقق محور مذاکرات و سقف مطالبات ما – رعایت نشده است و به اختصار به چند مورد اشاره می کنیم:

(1) – متأسفانه به جای دریافت تضمین حقوقی مبنی بر عدم خروج آمریکا از برجام، سخنرانی بایدن در 30 اکتبر 2021 (8 نوامبر 1400) به عنوان تضمینی قوی و روشن پذیرفته شد. (بندهای 1-5 تصمیم کمیته مشترک)

(2) – سخنرانی بایدن به عنوان تضمینی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در ایران پذیرفته و خوانده شد. (بند 4-5 تصمیم کمیته مشترک)

(3) – ایالات متحده خود را متعهد به اطمینان از عدم اعمال مجدد تحریم های لغو شده نکرده است، اما ایالات متحده اجازه دارد در این توافقنامه مجدداً تحریم ها را علیه مردم ایران اعمال کند و به سرمایه گذاران 365 روز فرصت داده است. ایران به طور کامل به برجام پایبند است. (بند 7-5 تصمیم کمیته مشترک)

(4) ایران باید قبل از اینکه ایالات متحده تحریم های نفتی و بانکی خود را لغو کند، وظایف هسته ای زیر را انجام دهد:

1- توقف 20 و غنی سازی 60 درصد.

توقف تجمع اورانیوم بالای 5 درصد

3- ایران می تواند 2.5 کیلوگرم مواد غنی شده را تا 20 درصد نگه دارد و مابقی باید زیر 5 درصد رقیق شود.

4- توقف ساخت و نصب سانتریفیوژهای اضافی علاوه بر سانتریفیوژهای موجود.

توقف تولید، تحقیق و توسعه فلز اورانیوم.

6- همکاری با آژانس در خصوص اطلاعات لازم و اساسی برای ازسرگیری نظارت و راستی آزمایی برجام.

7. تسهیل اقدامات لازم در خصوص ذخایر اورانیوم و سوخت در اعمال بند «ز» بند 20 این پیوست.

بند «ز» بند 20 این پیوست: سطح غنی سازی باید 67.3 باشد.

8- ذخایر اورانیوم خود را – تا 5 درصد – تا 300 کیلوگرم افزایش دهد و بقیه را در ازای اورانیوم طبیعی تحویل دهد.

9- اورانیوم با غنای پایین از صفحات سوخت رآکتور تهران و پسماندها تولید نمی شود. (بند 6 پیوست برای درخواست مجدد)

(5) – فروش نفت و میعانات گازی ایران برای حدود 45 روز – تا سقف 50 میلیون بشکه – آزاد است، اما منوط به صادرات به کشورهای تعیین شده از طرف ایران و ایالات متحده است، یعنی اگر آمریکا بگوید نفت نباید صادر شود. با فروختن چین، ایران موافقت کرد که نظر ایالات متحده را ارائه دهد. (بند 9 پیوست برای درخواست مجدد)

(6) – راستی آزمایی لغو تحریم های آمریکا بر عهده خود آمریکا است و ایران در آن دخالتی ندارد. (بندهای 18 و 25 پیوست برای درخواست مجدد)

(7) – راستی آزمایی اقدامات اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی بر عهده آنهاست و ایران در این موضوع دخالتی ندارد. (بند 19 پیوست برای درخواست مجدد)

(8) – اما بررسی فعالیت های هسته ای ایران به عهده ایران نیست، بلکه آژانس باید فعالیت های ایران را به طور کامل بررسی کند. (بند 20 پیوست برای درخواست مجدد)

در نتیجه آمریکا و اروپا باید اقدامات آمریکا و اروپا را برای رفع تحریم ها بررسی کنند، اما بررسی فعالیت های ایران در اختیار آنها نیست و آژانس باید این کار را انجام دهد.

(9) – بدون دخالت ایران، آمریکا به طور خودکار به برجام بازخواهد گشت. (بند 28 پیوست برای درخواست مجدد)

با ورود آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل، فرصتی برای اجرای جدی مکانیسم ماشه وجود دارد.

(10) – مشکل تبدیل ارز حاصل از فروش نفت ایران به ارزهای مورد نظر مردم ایران تعهد عملی ندارد، بنابراین مشکل اصلی تبدیل پابرجاست و ملت ایران به منابع ارزی خود دسترسی آسانی دارد. خارج از کشور

(11) – انتقال پول بلوکه شده ایران به خارج از کشور منوط به تایید ایالات متحده است.

(نتیجه).

دقت در موارد مختصر فوق نشان می دهد که خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم ها رعایت نشده است.

همه این اقدامات ناگوار به این دلیل است که مقامات اصلی درگیر در مذاکرات جاری در وین – یعنی. کارکنان کمیته‌های هسته‌ای، تحریم‌ها، تصمیم کمیسیون مشترک و ضمیمه بازگشایی دقیقاً کارکنان اصلی تیم مذاکره‌کننده آقای ظریف هستند. بنابراین کمیته هسته ای به آقای بقایی و کمیته تحریم ها به آقای سادات میدانی و دو کمیته برای تصمیم گیری کمیته مشترک و همچنین اجرای مجدد پیوست به آقای صابری انصاری سپرده شد. .

لازم است به رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر حجت الاسلام رئیسی که بحمدالله خطوط قرمز نظام مذاکره را با جدیت دنبال می کنند، یادآوری کنیم که به توافقی در راستای منافع ملت ایران برسند و رعایت خطوط قرمز، فوری است. تیم مذاکره کننده را تغییر دهید و از افراد انقلابی و متدین متعهد به مصالح ملت و خطوط قرمز نظام استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید