ایران توافقنامه تضمین محور اصلی خود را امضا کرد/ نیاز به حضور هنرمندان فعال و رسانه ای به «جهاد تبیین»


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809400

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، موافقت برجام، تبیین جهاد و ضرورت رسیدگی به مسائل اقتصادی از مهمترین محورهای خطبه های ائمه جمعه استان یزد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ائمه جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعاتی از جمله آخرین بیانات رهبر معظم انقلاب، توافق برجام، تبیین جهاد و لزوم رسیدگی به مسائل اقتصادی پرداختند.


جمعه موقت از یزد دارم: لزوم ورود هنرمندان فعال و رسانه ای به «جهاد تبیین»

آیت الله سید محمدرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با استناد به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و بیان یکی از توصیه های اخیر مقام معظم رهبری به مسئولان و رسانه ها باید نسبت به این اقدام توضیح دهند. وی گفت: رهبر معظم انقلاب نکات لازم را روشن و شفاف کردند و تکلیف همه مسئولان را در هر لباس و سمتی که بودند، روشن کردند، اما سه نکته مهم در بیانات ایشان کلیدی‌تر بود.

وی با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: و اینکه این ملت از چاه ظلمت و پر از ظلم و تباهی، استعمار و استثمار خارج شده و در فضایی پر از نور و خیر قرار داریم. و برکات را باید برای نسل امروز تبیین کرد.«و با لجاجت دشمنان قسم خورده و برخی مزدوران داخلی مقابله کنید.

امام جمعه موقت یزد گفت: برخی اهل قلم هستند و به رسانه دسترسی دارند. فداکارانه، هنرمندانه و مسئولانه از ارزش های این انقلاب، از امکانات این نظام دفاع می کنند و نمی گذارند حقایق وارونه بیان شود.»

وی با اشاره به ورود نسل امروز به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: با وجود توسعه شبکه های اجتماعی و رسانه ها همه باید به وظیفه خود در جهاد برای تبیین وظیفه عمل کنند.

آیت الله مدرسی گفت: ضرورت توسعه و گسترش صنعت کشور با برنامه ریزی صحیح، محور دوم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، زیرا اولین هدف کشورهای استعمارگر جلوگیری از پیشرفت علمی و حرکت های فناوری در جهان است. کشور رشته های واقعی و علوم واقعی.

آیت الله مدرسی اذعان داشت: پیشرفت علمی باید در حدی باشد که بر جامعه ثروت آفرین تأثیر بگذارد و این امر بدیهی است زیرا علم و فناوری که در دانشگاه باقی مانده و نمی تواند به صحنه زندگی مردم بیاید و حتی در صحنه بین المللی، بی فایده هستند و فناوری باید قادر باشد. ما در آستانه دانش و پیشگامان دانش جهانی از جمله موضوع انرژی هسته ای صلح آمیز هستیم.

یکی از اعضای شورای نگهبان وکلای دادگستری گفت: ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی از عزت و اقتدار در عرصه جهانی برخوردار است و مردم و کشور به دستاوردهای متفاوتی دست یافته اند.

مدرسی گفت: دولت و مسئولان ما باید بیش از پیش با خواسته های دشمنان به شدت مقابله کنند و به وظایف دینی و انقلابی خود عمل کنند.


امام جمعه ابرکوه: ایران قراردادی را امضا می کند که تضمین شده است محور اصلی آن باشد

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان افزود: امروز جهاد به تبیین ادامه دارد، اما برای اینکه مبانی، مبانی و اهداف انقلاب را از تحریف دور نگه دارید، لباس دروغ بپوشید و دشمنان را اینگونه نشان دهید. دوستان و آشنایان در نگاه نسل جوان دشمن.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در 29 بهمن 1356 سالگرد قیام مردم تبریز را در گرامیداشت چهلمین روز شهدا در قم برگزار کرد چرا که جنبش ادامه انقلاب جوانان انقلابی را به چهره تبدیل می کند. و مردم انقلاب و انقلاب را ماندگار می کند.

به گفته وی، مردم تبریز و آذربایجان القاب والایی در تاریخ ایران دارند و حوادث مختلفی را پشت سر گذاشته و همواره حامل وحدت و مقاومت ملی بوده و پرچم ارادت به اهل بیت (ع) را در دست داشته اند.

وی با اشاره به مذاکرات وین که با فراز و نشیب همراه بود، خاطرنشان کرد: ایران توافقی امضا خواهد کرد که محور اصلی خود را تضمین کند و با بازرسی همراه باشد.

وی ادامه داد: آنچه توطئه جدید نامیده می شود با حضور یک هیئت صهیونیستی در وین که قصد دارد مذاکرات را شوکه کند و برای سمپاشی امتیاز کسب کند.

حسینی افزود: نمایندگان آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای غربی امروز در وین پایتخت اتریش حضور دارند. مشکل ایران را دنبال کنید. ابرکو گفت: بازی سیاسی و نظامی در اوکراین مناقشه بین ایالات متحده و متحدانش با روسیه است که نتیجه نامعلومی دارد.

امام جمعه ابرکوه در ادامه به سالروز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیاز مبرم کشور به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را بیان کردند، اقتصاد مقاومتی باید تقویت شود نه اقتصاد لیبرال. !

وی همچنین با اشاره به سال تولید، نگهداری و رد صلاحیت گفت: چقدر برای رفع مشکل و برچیده شدن آن تلاش شده است؟ سال ها سرمایه گذاری هتل این شهر به منظور بازسازی و رفع نیازهای شهر خریداری می شد اما یکی از دستگاه ها از کار افتاد که ممنوعیت قانونی دارد!

وی بدون توضیح بیشتر تاکید کرد که تاکنون چندین نفر به عنوان فرماندار در ابرکوه مشغول به کار بوده اند اما مشکل هتل شهر همچنان حل نشده است.

حسینی گفت: ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری شناخته شد، چرا هتل مناسبی نیست؟

وی ادامه داد: تنها هتل شهر به همین سرنوشت سیاه دچار شد؟ چرا قدرت تصمیم گیری برای دفع سرمایه گذار زیاد است اما قدرت تخریب در بخش حل مشکل شهر کم است؟

شهرستان ابرکوه مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد مرکز این استان قرار دارد.


*** امام جمعه مهریز: جشن ها باید با حفظ حرمت دین و ائمه اطهار (ع) برگزار شود.

امام جمعه مهریز گفت: جشن های مختلف در این شهرستان توسط گروه های فرهنگی و هنری باید بر اساس قداست دین و ائمه طاهرین(ع) در چارچوب احکام و شرع مقدس برگزار شود.

حجت الاسلام عبدالرضا حیات الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: اگرچه برخی از اعیاد را به مناسبت قمری می گویند، اما در برخی از آنها حرم ها حفظ نمی شود.

وی ادامه داد: برگزاری برخی جشن ها و برنامه ها به نام دین و جشن میلاد ائمه (ع) در شهرستان به هیچ وجه مناسب نیست و باعث نارضایتی مردم و متدینین می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با ابراز نارضایتی از برخی اظهارات و مواضع اتخاذ شده در جشنواره فجر، از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار نظارت و رسیدگی به مسائل فرهنگی و هنری شد.

محی الدینی گفت: دولت انقلاب امیدوار است بیش از پیش به رسالت خود در عرصه فرهنگ و هنر عمل کند و بخشی از امکانات آلوده را برای همیشه از بین ببرد.

امام جمعه مهریز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در لینک تصویری مردم تبریز گفت: همه مردم و مسئولان باید توصیه های معظم له را نقشه راه خود قرار دهند.

محی الدینی گفت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در بخشهای مختلف به ویژه در خصوص جهاد و مسئله ولادت باید موضوع سخنان همگان باشد.

وی گفت: کسانی که به نام نظام و انقلاب اسلامی تظاهر به تسلیم شدن در برابر دشمنان می کنند باید بدانند که همچنان اشتباه می کنند و ملت ایران در دفاع از نظام گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند. “

امام جمعه مهریز در ادامه به اهمیت گسترش فرهنگ ازدواج که موضوعی مهم برای آینده کشور و مورد تاکید معظم له است اشاره کرد و گفت:

محی الدینی همچنین با تبریک روز مهندس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محلاتی و شهدای روحانیت که در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب نقش بسزایی داشتند.


*** امام جمعه بهاباد: حضرت زینب (س) مصداق جهاد تبیین و روشنگری است.

امام جمعه بهاباد سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) را تسلیت گفت و با اشاره به تلاش آن حضرت در یاری امام زمان خود گفت:

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه حضرت زینب(س) در دوران اسارت در دفاع از حقانیت شهدا نقش موثری ایفا کرده است، اظهار داشت: این کوه مقاومت، صبوری در برابر همه سختی ها و ظلم ها ایستادگی می کند و سالار کاروانیان. عاشورا و اسیر کربلا شد.

وی حضرت زینب (سلام الله علیها) را الگوی عفاف، جنس مدارا و شجاعت دانست و گفت: حضرت زینب (س) پس از تحمل شهادت سرکوب شده امام حسین (ع) و نزدیکانشان در کربلا، تحمل کرد. سختی ها و غم های اسارت با شکیبایی رفتند و فرستاده عاشورا شدند.

امام جمعه بهاباد در ادامه به کودتای 12 اسفند اشاره می کند و اینکه بخش مهمی از هویت یک ملت ریشه در تاریخ تاریخی آنها دارد، یعنی. خودآگاهی تاریخی و زنده یاد این ملت افزود: سال 1299 آغاز شد. از این زمان استبداد شروع شد.

حاطب جمعه بهاباد گفت: کودتای 12 اسفند صد در صد انگلیسی بود و خود رضاشاه در جلسه ای که چند نفر از جمله دکتر محمد مصدق و دیگران حضور داشتند گفت: «من را انگلیسی ها آوردند. در ایران آن زمان، با توجه به تسلط بریتانیا، چنین حرکت بزرگی بدون موافقت بریتانیا امکان پذیر نبود.

وی در تشریح سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مردم مومن و انقلابی تبریز، افزود: یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عبارات فرمایش معتم له در این دیدار، تداوم انقلاب اسلامی بود. “

حجت الاسلام بشکانی افزود: همانطور که معظم له فرمودند: تداوم انقلاب یعنی استفاده از هر چه در توان داریم برای رسیدن به اهداف انقلاب، یعنی همه اهداف حال و آینده انقلاب را در نظر بگیریم و بتوانیم این نیازها را در و بله برطرف کنیم. فراهم کنیم.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بار دیگر بر جهاد تبیین تاکید کرده اند که این امر ضرورت قیام مردمی برای دفاع از آرمان های اسلام و شهدا را نشان می دهد، گفت: امروز همه ما وظیفه داریم توجه داشته باشیم. به توضیح و طرح و ما یک تعهد حیاتی برای بازی است.

وی مقاومت غرور آفرین ملت ایران را نه تنها دلیل پیشرفت کشور، بلکه نفوذ مهم منطقه ای برشمرد و خاطرنشان کرد: مقاومت روزافزون در منطقه استکبار را درهم شکسته و زبان ملت ها را در برابر آمریکا باز کرده است. تداوم انقلاب

وی با تاکید بر اینکه قدرت دفاعی کشورمان قابل مقایسه با دوران پهلوی 100 سال پیش نیست، افزود: استقلال، آزادی و قدرت منطقه ای که امروز انقلاب و کشور ما در منطقه و جهان دارد قابل توجه است، گفتمان جدیدی است. که ایران و انقلاب آفرید و به جهانیان عرضه کرد.«کردی بی نظیر است.

امام جمعه بهاباد گفت: تقویت نهضت علم، تولید علم، تربیت محقق، دانشمند و دانشمند نیاز اساسی آینده جمهوری اسلامی ایران است و نظام در زمینه زیرساخت های مهم راه، آب و … پیشرفت چشمگیری داشته است. برق و خدمات بهداشتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید