شکست تلخ جام جهانی فوتبال در تلخ ترین شب؛ تیم ملی تاریخ ننوشت!


ساعت: 00:33
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914611

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا با شکست و حذف تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر; تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 22:30 امشب (سه شنبه – 8 آذرماه) در ورزشگاه التمامه دوحه و در سومین دیدار خود به مصاف مورد انتظارترین رقیب تیم ملی ایالات متحده آمریکا خواهد رفت. مهمترین بازی گروه B جام جهانی 2022 قطر به این رقابت ها رفت.

وایت پوش یوس پارسی با پیروزی 2-0 و کسب 3 امتیاز در بازی قبلی مقابل تیم ملی ولز در رده دوم گروه قرار گرفت و با یک امتیاز کمتر از یانکی های آمریکایی شانس بسیار بیشتری برای راهیابی به مرحله آخر دارد. 16 مسابقات جهانی اولین بار و تاریخ 8 آذری بود.

کارلوس کی روش در مقایسه با آخرین بازی مقابل تیم ملی ولز تنها علیرضا بیرانوند را به جای سیدحسین حسینی در ترکیب اصلی قرار داد. با این حال گرگ برهالتر نسبت به بازی قبل تغییراتی در ترکیب آمریکایی ها ایجاد کرد و زیمرمن را در خط دفاعی روی نیمکت فرستاد و سرجنت را به جای رایت در زمین قرار داد. دو سرمربی قبل از بازی با هم دیدار کردند.

66d7b2e8 3289 43e7 96e0 489ce71e449c خبر خاکستری


نیمه اول؛ گل و شانس

تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از این در دقایق ابتدایی نیمه اول مورد حمله یانکی ها قرار گرفت و به همین دلیل کاملا در موقعیت دفاعی ایستاد و تصمیم به ضدحمله گرفت. شاگردان گرگ برهالتر به سختی دروازه تیم ملی را تهدید کردند و بارها مدافعان ایران را مورد آزار و اذیت قرار دادند تا اینکه در نهایت توپ توسط کریستین پولیشیچ از خط دروازه بیرانوند گذشت.

پس از این گل آمریکایی ها دست از حملات برنداشتند و پرس را بالا نگه داشتند. ایران چندین موقعیت برای مهار توپ داشت اما بی توجهی فارغ التحصیلان کی روش به آنها خیانت کرد. در ثانیه های پایانی، تیموتی وه آ روی یک ضدحمله به زیبایی دروازه تیم ملی را باز کرد، اما داور آفساید اعلام کرد و این نیمه با برتری یک بر صفر یانکی ها به پایان رسید.

9a0c7178 bab7 4a97 b15d db184f8a4a5e خبر خاکستری


نیمه دوم؛

در این نیمه تیم ملی فوتبال ایران بسیار تهاجمی تر از نیمه اول بازی را دنبال کرد و کارلوس کی روش چندین تعویض برای تقویت نیروهای هجومی تیم ملی انجام داد. با این حال، یانکی ها همچنان روی ضد حمله خطرناک به نظر می رسیدند و موقعیت هایی داشتند. هر دو تیم مانند نیمه اول پر از اشتباه بودند.

در آن نیمه، بازیکنان آبی پوش آمریکایی قصد داشتند بازی را برای پیروزی و در نهایت پیشروی مدیریت کنند، اما کی روش تمام نیروهای هجومی خود را به زمین آورد. در اواخر بازی ایران یک موقعیت عالی داشت که توپ راهی دروازه مت ترنر نشد. در دقایق پایانی همین اتفاق برای یک پنالتی رخ داد که مهدی طارمی داور بازی آن را خطا به حساب نیاورد.

در پایان این دیدار تیم ملی از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند و با سه امتیاز حذف شد. آمریکا و انگلیس به مرحله بعد رسیدند.

5a04abad 2568 4030 b5d2 3f95660527b8 خبر خاکستری


ایران صفر
گل:-


آمریکا یک
گل: کریستین پولیسیچ – 38

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مجید حسینی، میلاد محمدی (علی کریمی 45)، مرتضی پورعلیگنجی، احمد نورالهی، سعید عزت اللهی، احسان حیسفی، علی کولی زاده، سردار آزمون (سامان قدوس طارمی-46) و …

تیم ایالات متحده: مت ترنر، سرجیو هند، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موزس، وستون مک‌کنی، کریستین پولیسیک، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرز، تیموتی وه و جاشوا سارجنت.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید