تصویب طرح ارزش گذاری اموال فرهنگی

تصویب طرح ارزش گذاری اموال فرهنگی

نجف پور کردی در ابتدا با اشاره به سالگرد تصویب قانون اساسی گفت: همه می توانند بر اساس این قانون اساسی به حقوق اساسی خود دست یابند. جمهوری و اسلام همزمان در روح قانون متبلور شدند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: دومین نشست خبری صندوق همزمان با روز رای گیری قانون اساسی سال 58 برگزار شد.

وی با اشاره به سابقه قبلی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سهامداران صندوق ذخیره فرهنگیان دو گروه هستند. فرهنگیانی از سال ۱۳۷۴ به عضویت صندوق درآمد و ماهانه مبالغی را واریز کرد، صندوق سودآور بود و دولت موظف به پرداخت سهم آن شد. مجموع این مبالغ ارزش ملک است.

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان دارای چهار هلدینگ عمده است. وی گفت: شصت شرکت در این چهار هلدینگ فعالیت می کنند که ارزش مالکیت این صندوق را تشکیل می دهند.

نجف پور با اذعان به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در سرمایه گذاری ها و بدهی های مختلف مشکلات و چالش هایی دارد، گفت: بدهی های سنگینی به تامین کنندگان پتروشیمی داریم و داریم. در یکی از بانک ها ده ها میلیارد بدهی داریم. نبود سیستم شفافیت جامع، معوقات دولت و عدم استقرار نظام مالی شرکت ها از چالش های جدی ماست.

وی گفت: رفع مشکلات صندوق زمان بر است. شروع برای حل مشکل و برنامه ریزی برای حل چالش ها چیزی است که ما متعهد شده ایم.

وی گفت: بدهی صندوق در حال پرداخت است. انتظارات فرهنگیان برای شفاف سازی فعالیت های صندوق، جلساتی با حضور فرهنگیان و نمایندگان آنها برگزار شد و ما به وظایف و تعهدات خود عمل می کنیم. جلساتی با فعالان پتروشیمی برای افزایش سودآوری داشتیم و اقداماتی برای بهبود سبد سرمایه گذاری انجام شد. در بخش ریسک حقوقی بین سیزده تا هفده پرونده حقوقی داشتیم و با کمک وکلای نخبه با همکاری و هماهنگی دولت برای رفع مشکلات اعضای صندوق گام های محکمی برداشتیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: چالش دیگری که امروز داشتیم و درباره آن صحبت کردیم، تقویم ارزش ملک بود. موضوعی که جدا از پولی که معلمان به عنوان حق الزحمه در بازنشستگی خود دریافت کردند، بحث کردیم. دریافت نقدی حق بیمه سهم در دوران بازنشستگی. برای ده سال، این بخش از اساسنامه حل نشده باقی ماند. مدیران موانعی را بر سر راه حل این مشکلات دیدند.

وی در تشریح دلایل تاخیر در تعیین ارزش ملک، گفت: اگر قرار است هر مجتمع اقتصادی در بورس عرضه شود باید شرایط متعددی را داشته باشد در حالی که دارایی های صندوق شکایت های زیادی داشته که باعث شده است. فهرست کردن صندوق با این موارد غیرممکن است.

نجف پور کردی افزود: در زمان تحویل ارزش، مشکلات مالیاتی نیز وجود داشت که بیست و پنج درصد باید به مالیات پرداخت می شد که به معنای تضییع حقوق معلمان بود. با روی کار آمدن دولت جدید و نارضایتی معلمان باید کاری می شد. کارگروه ویژه ای در صندوق تشکیل دادیم و جلساتی به مدت هزار و پانصد ساعت تشکیل شد. ده روش تعیین ارزش ملک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت هفته گذشته ارزش ملک در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب شد.

وی با بیان اینکه معلمان از این پس می دانند چه سهمی از کیک بزرگ صندوق می برند، گفت: طرح های تشویقی مانند بیمه عمر و خدمات بیمه ای ایجاد کرده ایم. در آینده، کشاورزان دیگر حاضر به فروش سهام خود نخواهند بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: اجرای این پروژه بخش مهمی از مطالعات بود که رفع موانع ده سال به طول انجامید اما در سال آینده بسیاری از شرکت های صندوق در بورس عرضه می شوند. به نظر می رسد به زودی 9 شرکت مانند Fund Leasing در لیست قرار خواهند گرفت.

نجف پور گفت: معلمان خواستار آن هستند که این صندوق در روزهای کاری به استثنای بازنشستگی برای آنها سودآور باشد. وی گفت: قرار شد چندین هزار خودرو در قالب اعضای صندوق از طریق فروش خودرو به صورت اجاره اقساطی بلندمدت در اختیار قشر وسیعی از علما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سه هزار و شصت میلیارد تومان از دولت داریم؛ وی گفت: برای تامین این مطالبه دولت موافقت کرده است که ده هزار میلیارد تومان سهم ما را افزایش دهد.

طرح ارزشی املاک فرهنگیان تصویب شد

وی خاطرنشان کرد: هرکس به اندازه سهم خود از سود صندوق برخوردار خواهد شد. وی گفت: به کسانی که بازنشسته شده اند و ارتباط حقوقی با وزارت آموزش و پرورش ندارند، ارزش ملک پرداخت می شود. اما طبق قانون فقط سهم فرهنگیان غیر بازنشسته احصا و تعیین می شود اما به آنها پرداخت نمی شود و با سهم آنها و با هزینه آنها صندوق به فعالیت اقتصادی خود ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید