گل محمدی با رفتار آماتور خود در دربی به دنبال جنگ بود

دربی همه چیز داشت اما فوتبال نه!

جلال چراغپور درباره تساوی پرسپولیس و استقلال تهران در دربی پایتخت 98 گفت: می خواهم در یک جمله با تعریفی جامع از بازی درباره این موضوع صحبت کنم. چون باید تعریف خاصی از نحوه ارائه مسابقه بدانیم تا بتوانیم آنالیز کنیم.

کارشناس فوتبال ایران افزود: تعریف جامع دربی 98 جنگ و درگیری در بازی ای بود که خبری از فوتبال نبود!

باخت فوتبال را دیدیم

وی گفت: اگر عوامل فنی را از دربی حذف کنیم، می بینیم که حرفی برای گفتن نبود. وقتی در طول مسابقه تاکتیک نمی بینیم و استراتژی خاصی را درک نمی کنیم، به این معنی است که با ضایعات فوتبالی سروکار داریم. تمام صحنه های دربی ضایعات فوتبالی بود. هیچ چیز فنی برای گفتن وجود نداشت.

این یک جنگ بود، نه یک حاشیه

چراغ پور گفت: متأسفانه فضای حاشیه ای مثل اتفاقاتی که در فوتبال می افتد نبود. استرس بیش از حد را نباید با توهین یکی دانست. ما شاهد جنگی بودیم که در آن نه تنها سلاح ها پس گرفته شد!

وی درباره حواشی شکل گرفته از رفتار سرمربی پرسپولیس افزود: رفتار گل محمدی نتیجه همان فوتبالی بود که دیدیم. رفتار کاملا آماتوری بود. من نمی گویم گل محمدی اشتباه کرده یا نه، بلکه می گویم درگیری را با جنگ فوتبال اشتباه گرفته ایم.

فدراسیون فوتبال همچنان در مسیر اشتباه قرار دارد

سرمربی سابق تیم ملی ایران به لزوم توجه فدراسیون به وضعیت غیرفنی و حواشی فوتبال باشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: شک ندارم فدراسیون فوتبال همچنان راه را اشتباه می رود. برای رشد بازیکن.» ما به روانشناس نیاز داریم و باشگاه ها باید مجبور به استفاده از روانشناسی شوند، حجم بی تفاوتی با هیجانات کاذب آمیخته شده است که باور نکردنی است، داورها بی تفاوت شده اند و تیم ها غیرحرفه ای هستند.

لیست با تیم ملی تکرار می شود

چراغ پور درباره فهرست جدید ایران مقابل کره جنوبی و لبنان گفت: با وجود اختلافات فعلی همچنان شاهد یک لیست تکراری هستیم. مشکلات فنی همچنان در لیست باقی مانده است. به نظر من حالا که صعود تیم ملی ایران قطعی شده بود باید مشکلات را حل می کردیم.

چرا قدیمی هستند؟

وی با انتقاد از برخی بازیکنان قدیمی دعوت شده گفت: فکر می کنم اگر به دنبال پیشرفت بودیم، بازیکنی که هشت سال در تیم ملی حضور دارد و کمتر بازی می کند، دیگر آنها را دعوت نمی کردیم. چرا کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی همچنان در لیست هستند. آنها را دوست دارم اما فیزیک بدنی آنها دیگر جوابگوی نیازهای فنی فوتبال جهان و حتی تیم ملی ایران نیست.

چراپور تصریح کرد: لیست تیم ملی امروزی نیست. این تیم باز هم ابزار سرمربی است و فقط خواسته های او را برآورده می کند. من و کارلوس کی روش همان خودخواهی و رزومه شخصی را برای مربی داشتیم. اسکوچیچ به اندازه کی خودخواه بود.

هشت بازیکن دیگر وجود دارد

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: هشت بازیکن از تیم ملی دوران فوتبال خود را سپری کرده اند و نمی دانم چرا بازیکنی را دعوت نمی کنیم که جای پیشرفت داشته باشد. به نظر من کمال کامیابی نیا نیمی از توانایی های سه سال پیش خود را ندارد اما همچنان حضور دارد. آن زمان دلمان برای محمد دانشگر تنگ شده که با بازی های ملی هنوز جای پیشرفت دارد و عملکرد دلنشینی دارد.

عوامل اسکوچیچ قوی هستند

وی در پاسخ به اینکه آیا سرمربی کروات تیم ملی ایران در دیدار مقابل کره جنوبی و لبنان به دنبال موفقیت شخصی است؟ او گفت: عوامل اسکوچیچ قوی هستند. او دیگر ترسی از حضور روی نیمکت تیم ملی ایران ندارد. اگر امروز ایران را ترک کند باز هم تیم خوبی با سابقه ایران خواهد داشت.

استراتژی جام جهانی 2022

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پایان درباره استراتژی کادر فنی برای دعوت از بازیکنان به جام جهانی 2022 قطر گفت: برای جام جهانی 2022 دیگر تمام بازیکنانی که سه ضربه به توپ بزنند به درد نمی خورد. . حالا فوتبال جهان روی سرعت و تصمیمات لحظه ای بازیکنان حرکت می کند. متاسفانه فوتبال ما خیلی کندتر از همیشه است.

دیدگاهتان را بنویسید