خبرنگاران شهری آماتور هستند/ در ایران پلتفرم VAR بزرگ نداریم


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894637

از روز اول سعی کردم چارچوبی برای خودم داشته باشم

داور بین المللی ایران گفت: در ایران تجهیزات و بسترهای اولیه VAR را نداریم و اگر همین ارتباطات رادیویی تقویت شود ما را خوشحال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا فغانی داور بین المللی ایران در خصوص کیفیت داوری در استرالیا گفت: از نظر امکانات تفاوت های زیادی بین کشورمان و استرالیا وجود دارد. از نظر سخت افزاری لیگ استرالیا امکانات بیشتری مانند VAR وجود دارد و از نظر روانی من از داوری در استرالیا بیشتر از ایران احساس راحتی می کنم.

فغانی درباره حمایت مسئولان گفت: شهردار تهران زاکانی حمایت ویژه ای از من کرد و در دیدار با وی قول همکاری خوب برای حمایت از کمک داوران را داد و امیدوارم بتوانیم قبل از جام جهانی به هماهنگی کامل در تیم داوری برسیم.

فغانی در پاسخ به اهمیت اختصاص یک روز در تقویم برای داوران گفت: ما روز جهانی داوری نداریم و فقط در کشورمان سلام می کنند و باید آن را به فال نیک بگیریم.

داور بین المللی کشور درباره تاثیر گزارش زنده فوتبال بر داور به ما گفت: در حین گزارش زنده، رفتار آماتوری خبرنگاران اجازه آرامش به داور را نمی دهد؛ اما در جریان گزارش زنده، رفتارهای آماتوری خبرنگاران به داور اجازه آرامش نمی دهد. به خصوص در شهرهایی که خبرنگاران آماتور هستند و از تیم های خود حمایت می کنند. دیده ایم که برخی افراد قبل از بازی در فضای مجازی برای بازی های جدید به اشتباهات قبلی داور اشاره می کنند و تمرکز داور را می گیرند. اما در خارج از کشور، خبرنگاران بیشتر نقش مفسر را بازی می کنند، اما متاسفانه تعصب رنگی در گزارش در اینجا بیشتر به چشم می خورد و با عادت عجیب تشکر و تشکر از مسئولان بازی، گزارش به پایان می رسد.

فغانی درباره ارزیابی داوران خارجی گفت: داوران خارج از کشور بسیار با دانش هستند و همیشه سعی می کنند خود را با قوانین به روز کنند. VAR همچنین استفاده کنید اگر داوری در قضاوت اشتباه کند، قطعا در رتبه بندی و امتیازدهی قرار می گیرد.

داور ما در مورد فشار روانی خارج از بازی به داوران توضیح داد: متاسفانه برخی از مربیان داور را فقط به نفع تیم خود ارزیابی می کنند و اگر قضاوت داور در جهتی که می خواهند نباشد به داور حمله می کنند و اگر داور داوری است. مطابق میل تیمش بازی می کند، داور را تمجید می کنند و از تو تعریف می کنند.

فغانی درباره اهمیت VAR در مسابقات فوتبال گفت: فیفا طبق حرکت درست اجازه آن را نمی دهد VAR مانند والیبال، وارد فوتبالی شوید که تیم‌ها استفاده از آن را انتخاب می‌کنند VAR اما تیم داوری تصمیم نهایی را می گیرد.

وی افزود: در ایران نیز همین تجهیزات و سکوهای اولیه را داریم VAR نداریم و اگر همین ارتباط رادیویی تقویت شود خوشحال می شویم. البته در دوره قبل اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم ادامه داشته باشد.

فغانی که با رادیو ورزش صحبت می کرد، در پایان درباره اینکه چرا بیشتر از سایر داوران از طرفداران فوتبال حمایت می شود، گفت: سعی کردم از روز اول چارچوبی برای خودم و در مهارت های لازم برای داوری داشته باشم تا از نظر فنی خودم را بالا نگه دارم. و دانش و انجام وظایفم به نحو احسن.



دیدگاهتان را بنویسید