سعودی ها دومین صاحب پلتفرم بزرگ رسانه های اجتماعی هستند


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907502

سناتور دموکرات آمریکایی در توئیتر خود نوشت: ما باید نگران باشیم که سعودی ها که علاقه آشکاری به خفه کردن سخنرانی سیاسی و تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده دارند، اکنون دومین مالک بزرگ یک پلت فرم رسانه های اجتماعی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالات متحده می خواهد امنیت ملی ایالات متحده را در خصوص سهام مالکیت یک شرکت سعودی در توییتر بررسی کند.

مورفی گفت که از کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) – که خریدهای تجاری آمریکایی توسط خریداران خارجی را بررسی می کند – می خواهد که درباره پیامدهای امنیت ملی مالکیت بخشی از توییتر توسط عربستان سعودی تحقیق کند.

اکثر خارجی هایی که می خواهند هر نوع سهامی را در شرکت های آمریکایی خریداری کنند باید از کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده تاییدیه بگیرند. این کمیته یک کمیته قدرتمند به ریاست وزارت خزانه داری است که معاملات را به دلایل امنیت ملی بررسی می کند و قدرت مسدود کردن تراکنش ها را دارد.

مورفی در توییتی نوشت: «ما باید نگران باشیم که سعودی‌ها که منافع آشکاری در سرکوب سخنان سیاسی و تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده دارند، اکنون دومین مالک بزرگ پلتفرم رسانه‌های اجتماعی هستند.

بعد از اینکه ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی شرکت توییتر را خرید، شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان سعودی (KHC) به همراه دفتر خصوصی ولید بن طلال، شاهزاده سعودی، با سهامی معادل 1.89 میلیارد دلار، همچنان به عنوان دومین سهامدار بزرگ این شرکت خواهد داد

بنتالال این بیانیه را در حساب توییتر خود منتشر کرد و توییت ماسک را “توئیت رئیس” خواند و اعلام کرد که این توافق در راستای استراتژی بلندمدت KHC است.

او موسس هلدینگ KHC است که 16.9 درصد آن متعلق به صندوق ثروت ملی عربستان سعودی به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است.

عربستان سعودی با 34.8 میلیون نفر جمعیت تا ژانویه 2022 به عنوان هشتمین کشور دارای بیشترین کاربر توییتر معرفی شد.این کشور 12 میلیون کاربر دارد.

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، پنجشنبه اعلام کرد که خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را نهایی کرده است.

او در توییتی نوشت: «پرنده آزاد شد»؛ اشاره ماسک به نشان و مهر پرنده آبی توییتر تاییدی بر تمایل او به کاهش محدودیت ها در پست های کاربران است.

ماسک که شرکت معتبر اسپیس ایکس را نیز اداره می کند، قصد دارد به عنوان مدیرعامل موقت توییتر خدمت کند.

دیدگاهتان را بنویسید