انسان ها جزء اصلی قدرت ملی هستند / پلتفرم های بیگانه علیه امنیت ما کار می کنند


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905760

رئیس سازمان دفاع ملی مردم کشور را قوی ترین زیرساخت قدرت ملی دانست و گفت: مردم مؤلفه اصلی قدرت ملی هستند بنابراین حفظ زیرساخت های ارائه خدمات به آنها از مهمترین برنامه های ما است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: ماموریت سازمان پدافند غیرعامل پیش بینی تهدیدات و تهیه و تدوین دستورالعمل های مقابله با آن است. آن تهدیدها

وی افزود: شعار سال پدافند غیرعامل «پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم عملکردها» است. در این چارچوب سعی شده است در هر روز هفته اصول را در موضوعی خاص توضیح دهیم. دفاع اقتصادی، جمعیت، اقتدار ملی، دفاع شهری و شهر پایدار، دفاع سایبری، پدافند زیستی و آموزش عمومی مردم از محورهای اصلی اقدامات ماست.

رئیس ORZS برگزاری رزمایش های مختلف برای افزایش درجه آمادگی در جهات مختلف را از برنامه های سالانه سازمان ORZ اعلام کرد و افزود: در حوزه رزمایش با موضوعاتی از جمله سروکار داریم. خاموشی ها و تمرین های سایبری که به آسایش مردم کمک می کند.

سردار جلالی مردم کشور را قوی ترین زیرساخت قدرت ملی می داند و تاکید می کند: مردم مؤلفه اصلی قدرت ملی هستند بنابراین حفظ زیرساخت های ارائه خدمات به آنها از مهمترین برنامه های ما است.

وی مخالفت با استکبار را عامل هجوم دشمن و توطئه های مختلف علیه ایران دانست و گفت: شاهد هستیم که صداها و سلاح های مختلف در راستای وحدت ملی است. از سوی دیگر، توسعه فناوری باعث شده تا شورشیان از بستر اعتراضات مردمی به عنوان فرصتی برای ایجاد التهاب و عدم اطمینان استفاده کنند.

سردار جلالی با اشاره به توطئه دشمن گفت: ما شاهد یک جبهه و جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی هستیم که در آن با استفاده از تکنولوژی، عکس و فیلم در قالب جنگ ترکیبی، از اعتراضات مردمی برای ایجاد استفاده می کند. التهاب و اغتشاش و بین اقوام مختلف در ایران ممکن است اختلاف ایجاد کند، اما ملت ایران متشکل از اقوام مختلف است و قرن هاست که متحد و یکپارچه در مقابل دشمن ایستاده اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به استفاده دشمن از فضای مجازی خاطرنشان کرد: کسانی که فرش قرمز تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ پهن کردند امروز باید پاسخگوی وضعیت و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و آسیب های وارده به مشاغل باشند.

سردار جلالی تصریح کرد: سکوهای خارج از پایگاه علیه امنیت ما کار می کنند و شاهد بوده ایم که از یک طرف تصاویر سردار سلیمانی را حذف می کنند اما اجازه انتشار فیلم آموزشی کوکتل مولوتف را در این فضا می دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: دشمن تلاش کرد در کشور ما تفرقه قومی ایجاد کند. این استراتژی در گذشته شکست خورد، اما در شرایط کنونی در قالب گروه های تجزیه طلب تلاش کردند این فضا را بازسازی کنند.

سردار جلالی ادامه داد: دشمنان نیز سعی کردند ایران را سوریه و لیبی کنند و این اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا از تحولات اخیر بود. ما در ماه‌های اخیر بدترین عملیات‌های شناختی را علیه کشور تجربه کرده‌ایم و میزان تبلیغات علیه مردممان بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تمامی آمارهای مقایسه ای زنان در کشور ما نسبت به قبل از انقلاب وضعیت بهتری دارند، اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم با حادثه اخیر برخورد جدی داشته باشیم و ملت ما پاسخ قاطعانه ای به کسانی که به دنبال آن بوده اند داده است. ناآرامی در کشور بودند. ملت از آنها جدا شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اقدام اینستاگرام برای حذف تصاویر شهید سردار سلیمانی گفت: اما این شبکه در مقابل آموزش آشوب، آشوب و ساخت مواد منفجره سکوت کرده است. این نشانه خصومت است.

سردار جلالی هدف نهایی آمریکا و دشمنان را سوریه سازی و آزادسازی ایران دانست و گفت: اطلاع رسانی دیرهنگام نیروی انتظامی و صدا و سیما برای مردم سردرگمی ایجاد کرد اما دشمنان در همان مرحله اول و زمانی که خود را شکست دادند، شکست خوردند. دروغ فاش شد

وی گفت: شاهد بدترین حمله رسانه ای، سایبری و شناختی علیه ایران هستیم که تا به حال برای هر کشوری اتفاق افتاده، نابود شده است. مردم هوشمندانه عمل کردند و نگذاشتند دشمنان به اهداف خود برسند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخشی دیگر از این نشست خبری گفت: برنامه ملی حفاظت از زیرساخت ها پس از سه سال مطالعه تدوین و ابلاغ شد. اخیرا شاهد حملات سایبری بوده ایم. در طول بیست روز گذشته، 120 حمله DDoS شدید علیه زیرساخت ها مقابله شده است. دشمن سعی کرد در این زمینه تبلیغات زیادی کند که اکثراً دروغ بود. این حجم از تهدیدات سایبری هرگز علیه کشوری صورت نگرفته است. به 90 درصد آن پرداخته شد. ما با سیستم های بومی با این حملات مقابله کردیم. این سیستم ها کیفیت خوبی دارند.

سردار جلالی گفت: منشا تهدیدات سایبری قابل شناسایی نیست و نیازمند شواهد دقیق است. در فضای بین المللی کشورها همکاری نمی کنند و اطلاعات لازم را به یکدیگر نمی دهند.

وی در خصوص تقاضای برخورد قانونی با حملات سایبری گفت: هنوز نظام حمایت از حقوق سایبری در دنیا ایجاد نشده است تا حقوق ملت ایران به صورت قانونی حفظ شود.

سردار جلالی گفت: اخیرا مانند سال گذشته دو سه حمله سایبری به زیرساخت های سوخت صورت گرفت اما دشمنان موفق نشدند. مسئول امنیت سایبری هر دستگاه مسئول آن است. طی این سال ها یکی دو نفر از مدیران منحله وارد دستگاه قضایی شده اند اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: حملات سایبری در جاهایی انجام می شود که آسیب پذیری داریم و این آسیب ها دسته بندی های مختلفی دارد. 85 درصد از حملات انجام شده در گذشته آسیب پذیری و راه حل های آن مشهود است که برای مقابله با آن تلاش مدیران را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی های اولیه ساخت 94 سامانه پدافند سایبری مشخص شد که 24 سامانه در اولویت قرار گرفتند و شرکت های دانش بنیان برای تولید در اختیار قرار گرفتند تا دستگاه ها پس از ساخت در دسترس باشند. دستگاه های حساس ملزم به استفاده از سیستم های اختصاصی معرفی شده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید