آیا قیمت مرغ کاهش یافته است؟ | روز جدید

آیا قیمت مرغ کاهش یافته است؟  |  روز جدید

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان گوشت گفت: قیمت 78 هزار تومانی گوشت مرغ به تولید آسیب می زند و تولیدکننده نمی تواند دوام بیاورد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری طیور گوشتی به کاهش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: با توجه به جوجه ریزی میزان تولید مرغ در دی و بهمن از 250 هزار تن فراتر می رود.

به گزارش ایسنا، علی ابراهیمی به افزایش تولید مرغ به دلیل جوجه ریزی اشاره کرد و گفت: این امر منجر به کاهش قیمت مرغ شده است اما برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان مرغ، هر نوع توزیع و واردات مرغ منجمد انجام می شود. باید متوقف شود، خیلی متوقف شود.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید ملزم به خرید مرغ و عرضه موجودی تولید داخل با قیمت حمایتی شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری طیور همچنین در اظهارات اخیر خود در یک برنامه تلویزیونی یکی از مشکلات صنعت طیور را اصرار بر قیمت های مصوب و الزام آور عنوان کرد و افزود: قیمت الزام آور برنامه ریزی تولید را با مشکل مواجه می کند زیرا مولفه های تولیدی همیشه پایدار نیستند، به طوری که در بلندمدت بتوانیم روی قیمت پافشاری کنیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی در این صنعت گفت: سویا در بندر از 16 هزار تومان به 20 هزار و 900 تومان می رسد و تا درب مرغداری می رسد بسیار بیشتر می شود. در نتیجه مرغ تمام شده نمی تواند قیمت ثابتی داشته باشد و در واقع قیمت ۷۸ هزار تومانی به تولید لطمه می زند و تولیدکننده نمی تواند دوام بیاورد.

به گفته وی، قیمت مرغ زنده در مرغداری باید حدود 64 هزار تومان باشد.

ابراهیمی همچنین گفت: حدود 150 میلیون جوجه تا پایان سال جوجه ریزی می شود که تاکنون سابقه نداشته است. در واقع زمانی حدود 120 میلیون مرغ گوشتی نیاز کشور را تامین می کردند اما به دلیل گرانی گوشت قرمز تمایل به خرید مرغ افزایش یافت.