آیت‌الله سبحانی از مصوبه تعطیلی شنبه‌ها انتقاد کرد

مرجع تقلید شیعیان در پیامی خاطرنشان کرد: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیستی فزون هفت ماه است نسل کشی می کند و هزاران نفر از شهروندان غزه را به خاک و خون کشیده است، آیا در چنین شرایطی روز تعطیلی دشمن که شنبه است. , در جمهوری اسلامی ایران ?

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

، آیت الله جعفر سبحانی وی در پیامی به اعضای شورای اسلامی در خصوص تعطیلی شنبه به اصل 17 قانون اساسی که به صراحت تکلیف تعطیلی هفته را بیان کرده است، اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر هر ایرانی، سبت کاری کارساز است. روز بر خلاف جهت آب است و حتی اقلیت آن را ببندند، اکثریت پیروی نمی کنند.

این پیام می گوید:

به نام خدا

نمایندگان محترم شورای اسلامی – موافقت شما را قبول دارم

با سلام و آرزوی موفقیت برای همه از درگاه خداوند متعال.

تصدیق می کند؛ تعطیلی روز شنبه که به تصویب مجلس رسید، هم از نظر داخلی و هم از نظر خارجی قابل توجه است.

از منظر بیرونی: آیا در چنین روزهایی که دشمن صهیونیستی فزون در هفت ماه گذشته نسل کشی می کند و هزاران غزه را کشته است، آیا شایسته است روز تعطیلی دشمن را که شنبه است، به رسمیت بشناسیم. جمهوری اسلامی ایران؟ دنیای بیرونی که چشمش به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه قضاوت خواهد کرد و آیا این نشان از سیطره فرهنگ غرب نیست؟

داخلی: 1. استدلال آقایان برای تعطیلی روز شنبه با منطق آنها سازگار نیست که می گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی پیوند ناگسستنی دارد، باید کاری کرد که این پیوند در اکثر روزهای هفته حفظ شود». آن روز دنیای بیرون نیز بسته است. این منطق مستلزم آن است که پنجشنبه که روز کاری است بیشترین فعالیت را داشته باشد و دنیای بیرون نیز فعال باشد. مردها به جای اصلاح علت، سراغ معلول رفته اند و دلیلش هم این است که می خواهند هفته استراحت را از یک روز به دو روز برسانند و بحث ارتباط با بیرون در رتبه دوم قرار می گیرد.

2. شنبه به نظر هر ایرانی روز کاری است، تصمیم مجلس برای تعطیلی شنا در روز شنبه خلاف جریان آب است و اگر اقلیت آن را ببندند اکثریت به آن احترام نمی گذارند و این منجر به شکافی در جامعه که ضررش کمتر نیست.

3. سال هاست که در اثر تبلیغات پی در پی روز پنجشنبه تبدیل به تعطیلی شده است و با تصویب تعطیلی روز شنبه تعداد تعطیلات به سه روز در هفته می رسد و در تضاد کامل با بحران تولید است. روبروی کشور .

4. در اصل 17 قانون اساسی تکلیف تعطیلی هفته تصریح شده است: «تعطیلات رسمی هفتگی روز جمعه است»، همچنان در این مورد ملاحظاتی وجود دارد، کافی است، امید است تجدید نظر شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها