ارایه خدمات درمانی به ۱۷۲۱ بیمار تالاسمی در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس

مهرداد شریفی معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم اکنون در 26 مرکز به 1721 بیمار تالاسمی خدمات درمانی لازم را ارائه می کند.

وی افزود: ویزیت های تخصصی و فوق تخصصی، تحویل داروهای حذف آهن، انتقال خون، شنوایی سنجی و بینایی سنجی، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، تصویربرداری پزشکی، خدمات دندانپزشکی، آزمایش و خدمات توانبخشی برای این دسته از بیماران از جمله خدمات ارائه شده در این گروه از بیماران است. درمان مراکز در داخل دانشگاه انجام می شود.

شریفی از مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز به عنوان مرکز جامع تالاسمی دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر 953 بیمار تالاسمی در این مرکز تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه، شهرهای شیراز، داراب، مرودشت، کازرون و نورآباد بیشترین و شهرستان کورمبید کمترین تعداد مبتلایان به تالاسمی را دارند.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری گروه بیماران خاص معاونت پزشکی و همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه، اقدامات لازم برای رفع چالش ها انجام شود. بیماران تالاسمی کیفیت زندگی بیماران تالاسمی را بهبود می بخشد.

بیش از 1500 پیوند در سال گذشته انجام شد

معاون علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز ملی اهدای عضو بر گسترش آگاهی عمومی نسبت به این اقدام خداپسندانه تاکید کرد.

شریفی از خانواده های فداکار و فداکار اهداکنندگان عضو، تیم تامین اعضا، متخصصان و کادر درمانی مراکز درمانی و تمامی افرادی که به نحوی فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو را ترویج می کنند، قدردانی کرد.

وی افزود: سال گذشته بیش از 1500 پیوند اعضا در شیراز انجام شد که با تلاش کادر درمانی اعم از اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش پیوند انجام شد.

شریفی افزود: استان فارس مفتخر است که با پشتوانه تلاش خستگی ناپذیر تیم تامین امنیت اعضا و تلاش متخصصان و کادر درمانی یکی از بهترین استان ها در زمینه اهدای عضو برای بیماران مرگ مغزی و انجام پیوند است. مراکز درمانی و حمایت کارکنان و همدلی مردم بالا رود.

و ادامه داد: از 5 تا 31 اردیبهشت هفته ملی اهدای عضو نامگذاری شده است که نشان دهنده روحیه ایثارگرانه و نیکوکاری مردمی است که با این تصمیم تولدی دوباره به نیازمندان می دهند.

معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ سازی و آگاهی صحیح، شاهد رفع نگرانی بیماران منتظر پیوند اعضا با ایثار و اقدامات خداپسندانه خانواده های بیماران مرگ مغزی باشیم.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها