تا چند ماه آینده اجرای طرح پنج ساله ژن درمانی برای درمان بیماران تالاسمی آغاز می شود.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884354

مصطفی جمالی از راه اندازی طرح پنج ساله ژن درمانی تالاسمی خبر داد و گفت: در صورت اجرای این طرح بسیاری از نیازهای بیماران خاص برطرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; مصطفی جمالی صبح امروز در نشست با مجمع خیرین آمل و مسئولان انتقال خون استان مازندران با اشاره به راه اندازی اتوبوس اهدای خون گفت: اتوبوس اهدای خون با کمک خیرین طی چند ماه آینده راه اندازی می شود. که برای اولین بار در کشور خواهد بود هر چند اتوبوس هایی برای خون ریزی در روستاها راه اندازی شد اما به صورت مستمر نبود و این یک الگو برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه خونگیری آمل یکی از بهترین خونگیری های کشور است، گفت: ساختمان این سازمان بسیار هوشمند است و نگاه خیرین منطقه ای نیست بلکه ملی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران میزان اهدای خون در کشور را در شرایط خوب خواند و تصریح کرد: نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشتیم و وضعیت بسیار خوبی داریم اما نباید به دلیل کرونا افتخار کرد. صعودی است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته 2 میلیون نفر خون اهدا کردند و امیدوارم در سال های آینده به 2 میلیون و 500 نفر برسد.

جمالی از راه اندازی طرح پنج ساله ژن درمانی تالاسمی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر هزینه آن یک میلیون و 800 یورو ثابت و در سازمان و نیاز به خیرین تعیین شده و با ساخت پنج ساله برآورد اولیه می شود. سالانه 8 میلیارد تومان هزینه دارد و اگر این پروژه انجام شود بسیاری از نیازهای بیماری های خاص برطرف می شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران همچنین بیان کرد: مازندران 11 پایگاه انتقال خون دارد و پایگاه انتقال خون آمل یکی از مراکز فعال و مهم استان است.

عبدالله محمدی فیروزجایی به ارائه خدمات انتقال خون در مازندران به 14 هزار بیمار خاص اشاره کرد و افزود: سه تیم سیار نیز به 48 بیمارستان مازندران به همراه پایگاه های انتقال خون خدمات اهدای خون ارائه می کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: بیش از 14 هزار بیمار خاص هموفیلی، دیالیزی و سرطانی بیشترین خون را مصرف می کنند و سایر بیماران جراحی، پیوند اعضا و بیماران تصادفی نیز خدمات انتقال خون دریافت می کنند.

محمدی با اشاره به ارائه خدمات در زمان بحران و تصادفات جاده ای گفت: 6 پایگاه خون در مازندران خدمات متنوعی ارائه می دهند و آمل از شهرهای پیشرو است که شاخص خونگیری در آن بالاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید