استاندار کرمانشاه سه خبر خوب بورسی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

محمد طیب صحرایی با اشاره به پیگیری مجموعه ای از اقدامات در حوزه اقتصادی استان گفت: در تلاش هستیم حوزه اقتصادی استان را از ابعاد مختلف تقویت کنیم که اقدامات گسترده ای را در بر می گیرد.

وی افزود: یکی از راه های بهبود فضای اقتصادی کرمانشاه ایجاد اشتغال پایدار و مفید در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و اصناف است که برای ایجاد این اشتغال اقداماتی لازم است که یکی از آنها تقویت است. پایه مالی استان نیز می باشد که به طرق مختلف قابل انجام است.

استاندار کرمانشاه وی بیان کرد: یکی از راه هایی که با جدیت دنبال می کنیم افزایش توان بانکی است چرا که این رکن مهم سرمایه گذاری محسوب می شود.

صحرایی گفت: متأسفانه بانک های کرمانشاه به دلایل مختلف اثرگذاری محدودی دارند و قادر به پرداخت تسهیلات کلان نیستند، بنابراین در جلسه با دولت پیشنهاد دادیم منابع و هزینه های بانک ها در استان های کم برخوردار را بررسی کنند. در سطح ملی، تا از این طریق بتوانیم تسهیلاتی را برای سرمایه گذاران استان فراهم کنیم.

صحرایی بیان کرد: راه دیگری که به دنبال تقویت پایه مالی کرمانشاه هستیم، استفاده از ظرفیت بانک های خصوصی و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت منابع مالی غیربانکی مانند بازار سرمایه است.

بازگشایی نماد سوخت سبز (بیواتانول) در بورس و آغاز معامله با آن

استاندار کرمانشاه همچنین افزود: خوشبختانه اولین شرکت پروژه ای که سهام آن در تبادل اتانول زیستی کرمانشاه راه اندازی شد که طی 2 روز 2 همات (2 هزار میلیارد تومان) سرمایه جذب کرد و نماد سوخت سبز (بیواتانول) از 19 دی ماه بازگشایی شد و فعالان بورسی می توانند سهام آن را خرید و فروش کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: قطعا برای سایر شرکت ها و پروژه های استان نیز این مسیر را طی خواهیم کرد چرا که با منابع دولتی هرگز نتوانستیم در این مدت کوتاه چنین اعتباری برای پروژه ای جذب کنیم و قطعا این روش باید باشد. برای سایر پروژه های استان نیز باید اجرا شود.

کارخانه ذوب آهن بیستون به زودی راه اندازی می شود

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر پیشنهاد عرضه سهام چند طرح دیگر در بورس را داده ایم که برخی از آنها تا پایان سال اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد عرضه اولیه سهام ذوب آهن بیستون تا پایان سال انجام شود و تا پایان بهمن ماه عرضه یک شرکت دیگر در استان را داشته باشیم.

موافقتنامه ایجاد مرکز مالی بورس اوراق بهادار تهران در استان

وی در ادامه از توافق با بورس تهران برای ایجاد مرکز مالی بورس در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: راه اندازی این مرکز می تواند گام موثری برای تقویت پایه مالی استان و افزایش نفوذ منطقه ای کرمانشاه باشد.

صحرایی گفت: طبق توافق، زمین را تهیه و در اختیار بورس تهران قرار می دهیم و ساخت مرکز مالی را نیز انجام می دهند.

وی افزود: راه اندازی این مرکز باعث بهبود فعالیت بورس در استان می شود، ورود شرکت ها و پروژه های استان به بورس را تسهیل می کند و مزایای زیادی برای استان دارد که به نظر می رسد اگر چندین بانک جدید به کمک استان آمده باشند .

صحرایی با اشاره به تمایل دوجانبه استان کرمانشاه و بورس تهران برای راه اندازی این مرکز گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده این مرکز را راه اندازی کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟