رشد 260 درصدی تعداد کدهای بورسی فعال در بازار سرمایه را نشان داد

شایان ذکر است که تا چند سال پیش تعداد محدودی از سرمایه گذاران تحت تأثیر ریسک های تهدیدآمیز تمایلی به ورود به بازار با سرمایه گذاری های خود نداشتند و همین امر باعث شد تا حجم زیادی از نقدینگی برای سرمایه گذاری در سپرده های بانکی در دسترس باشد. آنها موفق به کسب سود ثابت از این مکان شدند.

معاملات بورس در دو سال اخیر و تحت تاثیر حمایت های صورت گرفته در این بازار وارد دوره جدیدی از معاملات شده و زمینه برای افزایش ورود سرمایه گذاران به این بازار فراهم شده است.

از سال 1377 با توجه به رشد بی سابقه شاخص بورس، سرمایه گذاران زیادی وارد این بازار شده اند و همین امر زمینه را برای حجم بالای نقدینگی در بازار سرمایه فراهم کرده است.

شاخص بورس از اواسط سال 1378 مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و دوباره وارد روند نزولی شد و با توجه به این اتفاق در معاملات بازار، هراس شدیدی را در بین سهامداران ایجاد کرد تا با سرمایه خود وارد بازار شوند، اما همچنان سرمایه گذاران به دنبال آن هستند. سهامداران زمینه را برای ورود سرمایه های خود به این بازار فراهم کنند.

اکنون بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد کدهای سهامی فعال در بازار سرمایه در پایان سال 1400 به 37 میلیون و 500 هزار کد بورسی رسیده است.

این در حالی است که در پایان سال 1398 این تعداد 10 میلیون و 300 هزار کد بورسی بود که این آمارها نشان از افزایش بیش از 260 درصدی تعداد کدهای سهامی فعال در بازار سرمایه دارد.

همچنین آمار ارائه شده نشان می دهد که کدهای بورسی فعال در ابتدای سال 1390 تنها یک میلیون و 900 هزار کد بورسی بوده است.

این گونه ارقام نشان می دهد که تعداد کدهای بورسی فعال در بازار در سال 1400 نسبت به سال 1390 19 برابر شده است.

سازمان بورس همچنین اعلام کرد که امیدواریم با تلاش و هم افزایی تمامی دستگاه های ذیربط، حقوق سهامداران در تصمیم گیری های مهم مورد توجه روزافزون قرار گیرد و جایگاه بازار سرمایه ارتقا یابد.

دیدگاهتان را بنویسید