ارتباط دو قطعنامه مهم برای افزایش شفافیت ناشران/شرکت های بورسی، ارائه جدول حساس

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783265

اداره نظارت بر ناشران طی ابلاغیه ای مصوبه جدید هیات مدیره بورس و سازمان اوراق بهادار را ابلاغ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن انصاری ماهاری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در این اطلاعیه اظهار داشت: بر اساس مصوبه مورخ 3 آبان ماه 1400 هیات مدیره بورس و سازمان اوراق بهادار کلیه شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. و فرابورس ایران (به استثنای شرکتهای بورسی) در بازار فرابورس ایران) ملزم به ارائه جدولی با تحلیل حساسیت سود (زیان) هر سهم در فصل «نتایج عملیات و چشم‌انداز» گزارش تفسیری مدیریت است.

یکی از پیش نیازها در این زمینه این است که ناشر بتواند حداکثر سه متغیر خارج از کنترل خود را در قالب تحلیل حساسیت (مانند قیمت جهانی مواد اولیه یا محصولات و نرخ ارز) ارائه دهد.

بر اساس این ابلاغیه، تبیین مفروضات تهیه جداول تحلیل حساسیت سود (زیان) هر سهم ذیل جداول مذکور و وجود 5 امکان برای جداول تحلیل حساسیت (ردیف و ستون) از دیگر شرایط لازم است. .

در زیر جداول تجزیه و تحلیل حساسیت برای سود (زیان) هر سهم، اظهاراتی لازم است که عدم قطعیت در مورد مبالغ را نشان دهد، و همچنین توضیح این واقعیت که نتایج واقعی احتمالاً با پیش‌بینی‌ها متفاوت است و تفاوت‌های حاصل را می‌توان با موارد مهم مقایسه کرد. درج کنید .

همچنین دستورالعمل هایی برای ارائه جداول برای تجزیه و تحلیل حساسیت سود (زیان) برای هر سهم به موقع ارائه شده است. ابتدا نمونه جداول برای تحلیل حساسیت سود (زیان) هر سهم در پیوست پیوست جهت حضور شما تشریح شده است. در صورتی که مفروضات تجزیه و تحلیل سود (زیان) هر سهم پس از دوره گزارشگری (قبل از دوره گزارش بعدی) به روز شود، لازم است آخرین اطلاعات و صورت‌های مالی با اعمال تعدیلات در مفروضات برای حساسیت به‌روزرسانی شود. تجزیه و تحلیل سود (زیان). ) هر سهم بازنشر می شود.

بر اساس این اطلاعیه، به منظور افزایش شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی ناشران ثبت‌شده در سازمان (از جمله شرکت‌های ثبت‌شده در فرابورس ایران)، در صورتی که سود (زیان) عملیاتی ناشر در اطلاعات و تغییرات سالیانه دوره‌ها نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل بیش از 30 درصد است، ناشر موظف است توضیح خود را در مورد علت تغییر سودآوری در قالب «شرح اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده» منتشر کند. “.

d2c9710b c170 4cdc 9a13 459b171e2752 خبر خاکستری

8e8340d1 b9b2 4ba6 9925 bb77c8877928 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید