افزایش ۴۶ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی به کشورهای اوراسیایی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد؛

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات از گمرکات استان به کشورهای اوراسیا در هشت ماهه امسال از نظر ارزشی 183 میلیون دلار و از نظر وزنی 737 هزار تن بوده است.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

محمدجعفر اعظمایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: انعقاد یادداشت تفاهم همکاری های تجاری بین کشورمان و کشورهای عضو اوراسیا منجر به افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی در این منطقه می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه ورود کشورهای اوراسیا است، گفت: بازارهای تجاری در کشورهای اوراسیا مزیت بزرگی برای تجارت خارجی استان است و باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: در راستای افزایش روابط تجاری اقدامات لازم در حال انجام است تا مبادلات تجاری با کشورهای اوراسیا بیش از گذشته افزایش یابد.

عظمایی ادامه داد: امسال 812 قلم کالا از آذربایجان شرقی به کشورهای اوراسیا صادر شد در حالی که سال گذشته این رقم 738 قلم کالا بود.

وی افزود: صادرات از استان به اوراسیا برای کشورهای روسیه با رشد 204 درصد، ارمنستان با رشد 31 درصد و قزاقستان با رشد 6 درصد محقق شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارمنستان به دلیل مرز زمینی با استان یکی از مقاصد اصلی صادرات است، خاطرنشان کرد: علاوه بر مزیت داشتن مرز زمینی با ارمنستان، نفوذ جدی بنابراین، این امر منجر به رشد قابل توجه صادرات در سال آینده خواهد شد.



آیا این خبر مفید بود؟