افشاگری بزرگ درباره فساد فوتبال؛ در نتیجه دربی را بردند

افشاگری بزرگ درباره فساد فوتبال؛  در نتیجه دربی را بردند

وی ادامه داد: این پدیده وهم انگیزی است که چند دهه پیش وارد فوتبال ایران شد و در دوره خود شاهد آن بوده ایم. البته در زمان ما پیشنهادهای وحشتناکی از جمله واگذاری خودرو یا پیشنهادهای دیگری که در آن زمان مرسوم بود ارائه می شد. متأسفانه این پیشنهادها به بسیاری از داوران فوتبال شده است، اما این به داور بستگی دارد که در چه جایگاهی با فساد برخورد کند و با آن برخورد کند تا فسادی در کارش رخ ندهد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان افزود: متاسفانه در گذشته با فساد در ورزش و فوتبال برخورد جدی صورت نگرفته است اما امروز شاهد ریشه یابی آن هستیم. اگر در همین مدت با متخلفان برخورد جدی و قضایی می شد امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

سلیمانی گفت: وقتی متخلفان فوتبال آرام می شوند و مردم به راحتی از زیر بار تقابل های قاطع راحت می شوند، امروز شاهد آن هستیم. برخی از دوستان می گویند اگر از افراد اشتباه نام ببریم، اعتماد جامعه فوتبال را از بین می برد، اما من می گویم این کار باید انجام شود، زیرا الان آنها با هم می سوزند. اسامی متخلفان و افراد شرکت کننده و حتی افراد قدیمی و حاضر در رسانه ها منتشر شود تا حداقل قضات عاقل بتوانند با عزت نفس بالا و آسودگی خاطر در این جامعه کار و زندگی کنند. .

افشاگری بزرگ درباره فساد فوتبال؛  در نتیجه دربی را بردند

داور پیشکسوت فوتبال بومی کشورمان گفت: نباید در رابطه با این افراد تفاوتی وجود داشته باشد. داور، ناظر، کمک داور یا هر مقام دیگری باید مسئول اعمال و رفتار خود باشد. با همه باید در برابر قانون یکسان رفتار شود. در غیر این صورت داوران ما در شرایط سختی قرار می گیرند چون هر علامت و پرچمی که می زنند مقصر خواهند بود و جو را بسیار گرم می کند. اگر هم اتفاق بیفتد باید اسامی متخلفان به صورت اختصاری در رسانه ها منتشر شود تا سایر قضات با آرامش قضاوت کنند و مشکلی برای هیچکس پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دوره داوری پیشنهاد مشابهی دریافت کرده‌اید، افزود: بله، همانطور که گفتم، پیشنهادهایی از خودروها به پیشنهادات دیگر دیده‌ایم. آن روزها از تلفن عمومی زنگ می زدند و شماره شان را می دادند یا به صورت فیزیکی در پارک هایی که ما تمرین می کردیم حاضر می شدند و زمین هایشان را می ساختند. در دهه 80 ارقام از 20 میلیون تومان شروع می شد و بالا می رفت اما الان صحبت از دلار و سکه است. سلیمانی ادامه داد: قضات وظیفه داشتند گزارش دهند که این کار نیز انجام شده است اما شاهد اقدام قاطعی نبودیم. علیه متخلفان و این ریشه این پدیده شوم است. برخورد با فساد عزم جدی می خواهد که در فوتبال ما وجود نداشت. البته مشکل فساد در فوتبال محدود به ایران نیست و در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، اما برخورد شدید و غیرقابل گذشت با مردم کشورهای دیگر به حدی است که شاهد روند کاهشی آن هستیم و امیدوارم برخورد قاطع با روند فساد در فوتبال در فوتبال ما نیز تشدید خواهد شد

کارشناس داوری فوتبال کشورمان بدون ذکر نام داور و کمک داور شهرورد تهران تصریح کرد: وقتی فردی به تخلف خود اعتراف می کند و تنها چند سال مجازات می شود یعنی چه؟ این محرومیت چه دردی را دوا می کند؟ اگر بیشتر توضیح بدهم شاید نام داور یا کمک داور این مسابقه مشخص شود و همین کافی باشد. با این حال باید بپذیریم که فوتبال ما به جایی رسیده که متخلفان از رفتار و کردار خود می ترسند!

وی بیان کرد: این شبهه از سوی برخی کارشناسان فوتبال ایجاد شده است که شاید به همین دلیل است که برخی با توقف کار یا اقدام دیگر به کمک داور ویدیویی (VAR) اجازه ورود به فوتبال ایران را نمی دهند، چرا که جای آنها محدود می شود و آنها را می پذیرند. آنها دیگر قادر به انجام این کار نخواهند بود. در این شرایط یاس و ناامیدی در فوتبال حاکم است و این خوب نیست. هنوز دیر نشده و مسئولان می توانند لیگ امسال را زیر نظر داشته باشند و متخلفان را شناسایی کنند تا برخورد لازم با آنها انجام شود.