افشاگری فرشاد پی از فساد در فوتبال ایران!

وی افزود: عیسی آل کثیر در خط حمله عملکرد خوبی دارد و پشت سر او بازیکنی مثل سروش رفیعی در کنار ارونوف بسیار خوب کار می کند و می تواند موقعیت های گلزنی خوبی ایجاد کند. بیرانوند روی خط دروازه خیلی خوب کار می کند و به تیم روحیه می دهد. پرسپولیسی ها در این دیدارهای آخر اگر با آرامش کار کنند می توانند قهرمان شوند اما اگر آرام نباشند و مدام با سایر تیم ها درگیری لفظی داشته باشند این مشکل روی نتایج هم تاثیر می گذارد.

وی به عملکرد اورونوف اشاره کرد و گفت: این بازیکن یکی از بهترین خریدهای خارجی پرسپولیس است. او به جلو کار می کند و می تواند خلق کند و گل بزند.

افشاگری فرشاد پی از فساد در فوتبال ایران!

پیوس در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع فساد در فوتبال اشاره کرد و گفت: سال هاست که این فساد در فوتبال وجود دارد. رگولاتورها باید زودتر می آمدند. خیلی از تیم ها دوست دارند تیمشان نتیجه بگیرد و به همین دلیل است که همه کار می کنند و پول زیادی خرج می کنند. سال هاست که فوتبال پاکی در ایران وجود ندارد. همه چیز بسته است. برخی برای رسیدن به نتیجه با مدیران و برخی دیگر با بازیکنان ارتباط برقرار می کنند. برخی از عوامل هستند که با بازیکنانشان صحبت می کنند و می گویند مثلاً با فلان تیم بازی نکن، فصل بعد تو را به فلان تیم می برم. از این دست موارد در فوتبال ما زیاد است اما هیچکس آن را علنی نمی کند. الان هم که موضوعی در رابطه با فوتبال مطرح شده است به نظر من باید قاطعانه با مقصران برخورد شود. هر کسی که سکه بدهد و بازیکن حریف بخرد باید مجازات شود.

وی همچنین گفت: دروان شریف را داریم که تحت فشار داوری می کند، اما تعدادی از داوران مشکلاتی دارند که داوران پاک را از بین می برد. اتحادیه فوتبال و نهادهای نوری باید با متخلفان با مجازات های جدی برخورد کنند تا هیچ کس دیگری این کار را انجام ندهد. ما نباید این موضوع را به سادگی رها کنیم. پولی که با آن رشوه پرداخت شده، پول بیت المال است و هیچکس نباید از این نکته غافل شود. بسیاری از مربیان این کارها را انجام دادند. در دسته دوم یک تیم را به دسته اول بردند و روی بازیکنان و داوران تاثیر گذاشتند. همه این مشکلات را می دانند، اما هیچ کس جرأت نمی کند صحبت کند. چون هرکس چیزی می گوید، می گویند مدرک بیاور! چه کسی می تواند مدارک را تهیه کند؟ اما ما فوتبالیست هستیم و شرایط را به خوبی می دانیم. همانطور که گفتم ما قاضی بی گناه داریم، اما تعداد انگشت شماری هستند که جامعه داوری را خراب می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خودش پیشنهاد خرید بازیکن یا داور در لیگ های پایین داده شده است، گفت: بله، در لیگ های پایین به راحتی آن پیشنهاد را می دهند. می آیند می گویند فلان بازیکن را خریدیم. البته نمی توان به راحتی اتهام زد، چون اگر صحبت کنیم به شما می گویند مدرک بیاورید. اما چنین مشکلاتی وجود دارد و نتایج را تحت تأثیر قرار می دهد. حرف من این است که این مشکلات فقط مربوط به یک باشگاه نیست، فوتبال ما آلوده به فساد است و باید ریشه کن شود. برخی در سال های قبل این کارها را انجام دادند و سال بعد پست بهتری گرفتند. کارگزاران در زنجیره‌هایی به هم متصل هستند که مربیان در اطراف آن حرکت می‌کنند. ممکن است یک مربی نتیجه نگیرد، اما به لطف این دلالان، مربی تیم بهتری می شود.