اقدامات تخریبی پارلمان اروپا علیه سپاه بر خلاف منشور سازمان ملل است

ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923411

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش، افزود: اقدامات تخریبی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مغایر با منشور سازمان ملل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران و توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد روز جمعه در گفتگوی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در این گفتگو با انتقاد شدید از موضع غیرسازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که روابط اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران در مسیر سازنده در طول سال جاری ادامه یابد. ریاست سوئد اتحادیه اروپا.

وی تاکید کرد: اقدامات تخریبی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلاف منشور سازمان ملل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و منطقه غرب آسیا نقش سازنده ای ایفا کرد و با انهدام داعش، پایتخت های اروپایی را از حملات این گروه تروریستی نجات داد. . بنابراین اروپایی ها مدیون تلاش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم هستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم گسترش دامنه رایزنی‌ها بین تهران و استکهلم، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد روابط تاریخی دو کشور تحت تأثیر برخی افراد با منافع شخصی و تروریستی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفت وگوی تلفنی بر تلاش کشورش در دوران ریاست بر اتحادیه اروپا برای گسترش گفت وگوهای اتحادیه اروپا و ایران تاکید کرد.

توبیاس بیلستروم در خصوص قطعنامه اخیر پارلمان اروپا اظهار داشت که این قطعنامه غیرالزام آور است.

وزیر امور خارجه سوئد همچنین بر اهمیت رایزنی های کنسولی دو کشور تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری ها در این زمینه ادامه یابد.

در این گفتگوی تلفنی سایر موضوعات از جمله تحولات اوکراین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید