اقدام وحشتناک و جنجالی مجلس در روزهای اخیر؛ اینترنت ملی شده و محافظت می شود

اقدام وحشتناک و جنجالی مجلس در روزهای اخیر؛  اینترنت ملی شده و محافظت می شود

بر اساس دستور کار اعلام شده برای صحن علنی این هفته مجلس، «طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی» بار دیگر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش عرش آنلاین، با اعلام دستور جلسه علنی این هفته مجلس، مشخص شد طرح موسوم به «دفاع» که نام کامل آن ابتدا «حفاظت از فضای مجازی» و بعداً «حمایت از حقوق کاربران» بوده است. مدیریت فضای مجازی و پیام «رسانه‌های اجتماعی» تغییر نام داده، اما حامیان آن آن را «حمایت از حقوق مصرف‌کننده» یا «طرح تنظیم ارتباطات رادیویی» معرفی می‌کنند.

در هفته های اخیر بحث ها و چالش های پیرامون عدم تصویب و اجرای این قانون در مجلس یازدهم با انتقادات و چالش های فراوانی از سوی منتقدان کلیباف ابرانقلابی همراه بوده است، اما اکنون به نظر می رسد که کلیباف در روزهای پایانی این اتفاق افتاده است. مجلس یازدهم بالاخره در مقابل اصرار جبهه مقاومت کرده و دیگر حامیان این طرح دست از کار کشیده و پذیرفتند این طرح در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

چندی پیش جلال رشیدی کوچی درباره بازنگری احتمالی طرح دفاعی در مجلس گفت: طرح دفاع علنی از دستور کار مجلس خارج شد اما زمزمه هایی به گوش می رسد که برخی در تلاش برای بازنگری در این طرح در هفته آخر سال جاری هستند. مجلس امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا برخورد با جریان خاصی به نفع مردم قطعا به ضرر آن افراد خواهد بود.

رشیدی کوچی با بیان اینکه آیا طرح این موضوع امنیت روانی مردم را تحت الشعاع قرار نمی دهد، بیان کرد: امنیت روانی مردم مدت هاست کمی فشرده تر و پرهزینه تر تحت الشعاع قرار گرفته است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «این معامله ای که می گویید برای تصاحب کرسی آقای کلیباف در مجلس دوازدهم است»، گفت: بله احتمالاً همین طور است.

ظاهرا طعنه ها، کنایه ها و زمزمه های مجازی در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم رنگ واقعیت به خود گرفته است و این بار رئیس فعلی مجلس پذیرفته است که طرح دفاع از دستور کار بازگردد و شاید این اقدام باعث شود. تقویت روابط و ائتلافی که در انتخابات مجلس دوازدهم شکل گرفت. ایلانا