امروز «ما می‌توانیم» در نیروی هوایی ارتش عینیت پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج


محمدباقر قالیباف صبح امروز یکشنبه در کنگره بزرگداشت شهدا نیروی هوایی وی در دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه جوانان ما در این دانشگاه وارثان شهدا هستند، گفت: دانشگاه شهید ستاری مایه افتخار ملت ایران است و خدا را شاکرم که این فرصت را دارم که در جمع خانواده های شهدا باشم. و جمعیت حاضر

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه ستاری ادامه داد: اوایل جنگ یک رزمنده معمولی در بیابان های خوزستان و فانتومی بودم که از پایگاه دزفول برخاسته بود و از سوش می دیدیم و اکنون به این شکل صحبت می کنم. قصه گو باشد تا جوانان بدانند چه خبر است.» راه هستند و وظیفه شان چیست.

رئیس شورای اسلامی و افزود: اگر مشیت الهی برای هدایت جامعه و ملتی مصمم باشد، آن را در هر مشکل و خطری به سوی حق و عدالت می کشاند. ببینید سنت های الهی چگونه است. نیروی هوایی در رژیم گذشته نیروی ویژه‌ای بود که آمریکا روی آن سرمایه‌گذاری کرد زیرا می‌خواست این گروه را آنطور که فکر می‌کردند آموزش دهند، اما به لطف مردم مخلص این نیروی هوایی، اولین افسرانی شدند که وارد میدان شدند. راهی برای انقلاب

وی ادامه داد: در ابتدای تهاجم دشمن به شهریور 59 انسجام لازم وجود نداشت، هیچ سازمان رزمی در سپاه برای چنین جنگی وجود نداشت. در دوران بنی صدر مشکلات زیادی وجود داشت و دشمن به کشور حمله کرد و ما به چشم خود دیدیم که نیروی هوایی چگونه فداکاری کرد و جلوی تهاجم دشمن را گرفت. بیشترین نقش را در آغاز جنگ بر عهده نیروی هوایی بود. اگر نیروی هوایی نبود، دشمن می توانست از پل کره عبور کند و ورودی خوزستان را ببندد.

قالیباف خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرد. دشمن امکانات، تجهیزات و تسلیحات هم شوروی و هم غرب را در اختیار داشت، اما جلوی صادرات نفت ما گرفته نشد و این یکی از امتیازات نیروی هوایی ماست.

وی افزود: افسران نیروی هوایی ما با فداکاری و تلاش ماموریت های خود را انجام دادیم. قبل از عملیات خیبر، پوشش هوایی را با شهید بابایی در قرارگاه نصرت هماهنگ کردیم. این اولین دیدار من با شهید بابایی بود. ما مرتباً آنجا بمباران می شدیم و زمانی که F-14 هایمان در حال پرواز بودند بمباران نمی شدیم و وقتی F-14 از منطقه خارج شد، بمباران روی سرمان شروع شد.

این سخنران ادامه داد: در سال 64 که عملیاتی نشد، برخی فرماندهان برای رفتن به حج قرعه کشی کردند. قرار شد با آخرین کشتی برویم و با اولین پرواز برگردیم. شهید بابایی هم گفت من یکی از فرماندهانی هستم که نامش از قرعه کشی حج در آمد. خوشحال بودیم که با هم به حج برویم. یکی دو روز بعد گفت من رفتم چون اینجا کار دارم. شهید سلیمانی می گفت اول باید شهید شد تا شهید شد. خداوند مقرر کرده بود که شهید بابایی در روز عید قربان کشته شود و یک تیر به گلوی آن شهید اصابت کند. ما وارث چنین شهدایی هستیم.

کلیباف با تمجید از زحمات نیروی هوایی در دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی با آمریکا گره خورده بود و حق نداشت در ایران یگان باز کند و مستشاران این کار را کردند. واقعیت این بود که همه فکر می کردند به همین دلیل نیروی هوایی ادامه نمی یابد، اما این نیرو زنده نگه داشته شد و امروز «ما می توانیم» در نیروی هوایی ارتش معنا و عینیت پیدا کرده است. قدرت پهپادهای امروزی را نمی توان با دوران حفاظت مقدس مقایسه کرد.

او گفت که نیروهای مسلح وی که با تکیه بر مردم و اعتقادات الهی حرکت می کند موفق خواهد بود، گفت: امروز امید جهان اسلام به نیروهای مسلح کشورمان است. از خدا می خواهیم که میراث شهدا و رزمندگان را نخورد بلکه آنها را به ارث برده و راه آنها را ادامه دهد. ما باید با همان روحیه شهدا جلو برویم.

کلیباف در پایان گفت: خدا خدای دفاع و امنیت، خدای اقتصاد، سیاست و فرهنگ است و اگر امروز در این زمینه ها مشکل داریم باید به خودمان نگاه کنیم و ببینیم در اعتقاداتمان مشکل داریم. و گفتمان ایمان به اعتقادات الهی و توکل به مردم باعث موفقیت می شود. اگر به این سمت برویم می توانیم این مشکلات اقتصادی را حل کنیم و ثبات اقتصادی داشته باشیم.


آیا این خبر مفید بود؟