ارتش امروز یک نیروی معنوی و مذهبی است / نیروی نظامی امروز قابل مقایسه با گذشته نیست


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823185

بازنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رضا براتی گفت: توان نیروهای مسلح; ارتش و سپاه امروز آمریکایی ها را که ابرقدرت های جهان به شمار می روند در مقابل ایران زانو زده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا براتی مدیر مؤسسه قرآنی بشارت و بازنشستگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک به مناسبت سالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: من از ایران آمدم. . سه سال دوره های مختلف نظامی و تخصصی را گذراندم، تخصصی که روی آن کار کردم الکترونیک هواپیما بود. در سال 1370 به شکارگاه چهارم وحدتی دسفول منتقل شدم و به محض انتقال شروع به ادامه تحصیل کردم و دوران دبیرستان را در اندیمسک گذراندم. من دادم.

وی ادامه داد: در سال 1388 در حین کار در کابین هواپیما دچار سانحه شدم که تقدیر الهی این بود که از خدمت بازنشسته شوم و تصمیم تیم فنی این بود که به کار ادامه ندهم، بنابراین وقتی متوجه شدم که خداوند متعال به من عطا کرده است. دوباره زندگی کردم و تصمیم گرفتم تا پایان عمرم در راه قرآن کریم ادامه دهم و در سال های 1385 تا 1390 در محضر استاد عزیزم حجت السلام هادی و حجت السلام به ذکر قرآن مجید پرداختم. عزیز که موفق به تلاوت قرآن کریم به مدت 5 سال شد که من حتی پس از بازنشستگی در شهرستان شیروان آن را حفظ کردم، خداوند موفق شد مؤسسه بشارتی را افتتاح کند.

رضا براتی افزود: زمانی که کمتر از 17 سال داشتم و فرصت های شغلی متفاوتی برایم پیش آمد اما به دلیل فضای انسان دوستانه ای که در دوران جنگ در ارتش حاکم بود تصمیم گرفتم به ارتش بروم چون به پرواز علاقه زیادی داشتم.

وی در خصوص جایگاه ارتش در کشور گفت: ارتش ایران با سایر ارتش ها متفاوت است و به نظر من دلیل این تفاوت این است که اگر بخواهیم مبنای تشکیل ارتش را بررسی کنیم، اساس آن برای سایر کشورها این است. یا حتی برای دفاع، دفاع بی اساس.

وی ادامه داد: حتی ارتشی که قبلا داشتیم هم همینطور بود اما ارتشی که الان داریم چون ریشه کار ارتش ما به مبانی قرآن کریم و مبانی دینی برمی گردد بنابراین نگاه ما با ارتش فرق می کند. ارتش های جهان «بارها شنیده ایم که اسلام به مواضعی می زند که تجهیزات دشمن را از بین می برد، به دنبال نابودی انسان نیست.

ارتش بازنشسته شیروانی گفت: بنابراین چون مبانی عقیدتی ارتش ما با ارتش های دنیا متفاوت است، رویکرد ما متفاوت است و فکر می کنیم، اما مطمئنیم روزی همه دنیا خواهند فهمید که ارتش باید یک ارتش روحانی باشد، ارتشی که نیروهایش مذهبی باشند و قرآنی و الهی باشند وگرنه موفق نمی شوند.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه در کنار هم هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع نیروهای مسلح در نظام دفاعی کشور در بخش نظامی و مقابله با تهدیدات یکدیگر و با قدرت بیشتر در زیر سایه ولایت، جایگاه ویژه ای دارند. نزدیکی باعث وحشت دشمن شده است و دشمن نباید به نیروهای مسلح ما چپ نگاه کند.

براتی یادآور شد: زمانی که به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوستم نیروهای انقلابی زیادی در این ارتش حضور داشتند اما با زحمات فراوانی که در گذشته انجام شده و از زمان شاه حفظ شده و جنگ بر ما تحمیل شد. بنابراین ارتش راه خود را پیدا کرد و اکنون در قدرت نبود، سپس تصمیماتی گرفته شد که باعث شد امروز نتیجه آن را ببینیم و نیروهای مسلح امروز به گونه ای عمل کنند که هیچ کس در دنیا نتواند به این ملت از حق نگاه کند. .

این بازنشسته ارتش گفت: امروز ابرقدرت دنیا همان آمریکایی است که نمی تواند به ایران نگاه کند و در مقابل ایران زانو زده است، بنابراین امروز ارتش ثمره سال های گذشته را می بیند و قطعا آینده در دستان اسلام است. جمهوری ایران.”

رضا براتی به بیان خاطراتی از این خدمت پرداخت و گفت: هر کاری خاطرات تلخ خود را دارد. نمونه یک خاطره تلخ این بود که گاهی اوقات همرزمان خلبان ما آنها را برای ما آماده می کردند و برای عملیات می فرستادند اما متاسفانه برنگشتند. “و خیلی ناراحت کننده بود.

وی ادامه داد: یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که به چشم خودم دیدم، زمانی بود که تعدادی از همکاران ما نزدیک عید به همراه خانواده به مشهد مقدس رفتند. متأسفانه هواپیمای آنها در کوه های بینالود نیشابور سقوط کرد و بسیار اندوهگین شد: «و بسیاری از همکاران ما و خانواده هایشان جان خود را از دست دادند.

براتی گفت: ما هم خیلی خوشحال بودیم.

مدیر مؤسسه قرآنی شیروان بشارت درباره سختی‌های یک ارتش گفت: باید بپذیریم که سختی‌ها همراه با کار در ارتش نهادینه می‌شود که ارتش باید دچار مشکل شود، زیرا این یکی از مشکلات ارتش است. ماموریت در آسایش ارتش باید در میدان باشد که همه مردم باید آرام باشند، این زمانی است که ارتش باید در میدان باشد و خانواده او این مشکلات را تجربه خواهند کرد. اکثر اوقات عید نوروز و دیگر برنامه های شاد برای ارتش وقتی باید در ماموریت حضور داشته باشد معنی ندارد، بنابراین اولویت ارتش حضور در میدان جنگ است، یعنی لباس پوشیدن در میدان. . کشتن.

این قرآن خاطره انگیز تأکید می کند: «کسانی که جان خود را در کف دست می گیرند، نیروهای مسلحی هستند که هر لحظه در مرزها، پشت ماشین ها، در دریاها و بیابان ها آماده اند تا دست به اقدامات خود بزنند. قطعاً مشکل است.» اما چون انسان با خدا سروکار دارد، حتماً باید تکلیف ذکر شود.

براتی تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش های جهان را اینگونه بیان می کند: زمانی در کشوری غیر مسلمان ارتش وجود داشت. کی مقید است، آدم متدین، آدمی که زیر چتر ولایت فقیه است، حکمش را از ولی فقیه به مسلمانان جهان می گیرد، پس فرق دارد از چه دیدگاهی دیده است. ارتش ها

وی ادامه داد: بنابراین وظیفه این فرد در کشور دیگر چیز دیگری است اما در جمهوری اسلامی ایران فقط بحث دفاع نیست. امروز ارتش در تمام فعالیت های فرهنگی و خدمات رسانی و تامین آب مشارکت دارد. “

یک ارتش باید تفکر اسلامی داشته باشد و این را در سال های اخیر در ماجرای عین الاسد از سپاه شنیدیم که می گفت ما به دنبال غیرفعال کردن ماشین نظامی دشمن و نظارت بر مسئله شرع و انسان هستیم. تعداد کمتری کشته شدند و بنابراین مسئولیت یک ارتش در جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها متفاوت است و در کشور ما یک ارتش مسئول حفاظت از همه هموطنان تلقی می شود.

براتی در پایان خاطرنشان کرد: خدمت همه برادران و خواهران به عنوان یک سرباز کوچک عرض می کنم که قدر نظام اسلامی، قدر جمهوری اسلامی، قدر رهبر معظم انقلاب را بدانند و نگذارند. انقلابی که با خون دلها به اینجا آمد تا صدمه بزند. من وظیفه خود می دانم که با هر دستوری که از سوی مقام معظم رهبری صادر می شود، لباس جنگ را دوباره به تن کنم و در مناطقی که برای دفاع از دین و قرآن خود نیاز و نیاز داشتم تا آخرین لحظه مبارزه کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید