ایرانیان مقیم اوکراین برای بازگشت به ایران


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811011

امیرعبدالیان در گفتگوی تلفنی با سفیر کشورمان در اوکراین:

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایرانیان مقیم اوکراین باید با حفظ آرامش به ایران بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی حوادث اوکراین، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیف، از وضعیت میدانی اوکراین و وضعیت اخیر ایرانیان مقیم این کشور و همچنین دیپلمات های کشورمان و آنها مطلع شد. خانواده ها.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بر توصیه های لازم به ایرانیان مقیم ایران به ویژه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین و ارائه خدمات 24 ساعته سفارت به هموطنان مقیم اوکراین تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین به سفیر کشورمان در اوکراین از تسهیلات لازم در زمینه پلمب خروج دانشجویی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در اوکراین با وجود دستورالعمل های موجود و با توجه به شرایط اضطراری خبر داد.

لازم به ذکر است که این دومین گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان از زمان تماس هفته گذشته با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیف و پس از شرایط بحرانی کشور است.

وزارت امور خارجه کشورمان از ابتدای بحران جاری در منطقه اوراسیا توسط ستاد ویژه ای به سرپرستی معاون مالی و کنسول و امور ایرانیان، مدیرکل اوراسیا و سفیر ایران اداره می شود. به کی یف – توسعه بویژه ایجاد دستورالعمل های لازم برای ارائه تسهیلات به هموطنان مقیم آن کشور و اعلام شرایط ویژه برای سفارت های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه جهت ایجاد کلیه امکانات جهت تسهیل امور خروج ایرانیان مقیم در مواقع اضطراری

امیر عبداللهیان از ایرانیان مقیم اوکراین خواست آرامش خود را حفظ کنند، با سفارت جمهوری اسلامی ایران تماس گرفته و به دستورات سفارت کشورمان در اوکراین مبنی بر ماندن در مکان های امن یا خروج و بازگشت به ایران توجه کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید